Резултатите от различни проучвания накланят везната в посока, че щастливият разработчик е много по-ползотворен за компанията. Това се проявява най-вече в общуването му с колегите, развива т. нар. меки умения, но не на последно място – прави самия продукт по-добър. Какво обаче смятат специалистите, включили се в онлайн дискусията на DevStyleRHow to keep software developers happy”? Прочетете техния отговор.

Става ясно, че един щастлив разработчик е по-ефективен и е по-вероятно да остане за по-дълго в дадена компания. Модератор на дискусията и главен редактор на DevStyleR, Ивелина Абаджиева, сподели, че разработчиците, които са удовлетворени са ценен актив, тъй като те изпълняват и ролята на посланици, което би могло само по себе си да привлече и други ценни кадри, както е и добра реклама. Това е плюс от бизнес гледна точка, но дали самият бизнес се интересува от това дали един разработчик се събужда щастлив сутрин? Не са ли по-важни резултатите, които даденият служител носи след себе си?

По темата се включи Станко Методиев, CTO на DevriX, според когото това е въпрос, подобен на вечния казус “кокошката или яйцето”. Той казва, че независимо дали предлагаш продукт или услуга, повечето работа се извършва от разработчиците. Според него, ако те не са щастливи, вероятно е това да рефлектира върху продукта, което пък да засегне и бизнеса на фирмата.

Каквото и да дефинираме под “щастлив”, ако разработчикът не е изпълнил качествено задачата, това ще се отрази и така компанията може да изгуби клиент. Затова е важно да се търси балансът. Бизнесът трябва да се грижи за икономическото си състояние, но същевременно трябва да се опитва да поддържа служителите доволни. Ако нямаш достатъчните ресурси, то няма да изпълниш заданието достатъчно качествено. Но и не трябва дивелъпърите да бъдат разглезвани прекалено много,” споделя Станко Методиев.

Той добавя също, че в много обяви за работа се акцентира на някои материали блага като тенис на маса, PlayStation, джага, така че да се привлекат разработчици. Но в същите обяви не е ясно описано какво биха правили служителите през останалата част на деня, от работна гледна точка.

Всички тези неща са забавни, но ти трябва да знаеш, все пак, върху какво ще работиш през останалото време на деня – това, в което не си на джагата или не играеш тенис на маса. Най-важното за компаниите е да подсигурят добри екипи, които едновременно да са и щастливи, и продуктивни,” завършва Станко Методиев.

Тагове: , , , , , , , , , ,