Стартъпът Luxonis, базиран в Колорадо, разработва вграден изкуствен интелект. Брандън Жил, предприемач с опит в електротехниката и създадел на Luxonis, разказа пред Siliconrepublic, че е воден от желанието да прави неща, които имат значение за света.
По време на изучаването на електротехника той открива, че съвременните инженерни училища провеждат доста тесни курсове, които не позволяват широко изучаване на различните дисциплини в областта на инженерството.
“Исках да уча, колкото мога по други инженерни дисциплини“, каза Жил. “И така, аз взех курсове по машинно инженерство, работих в аерокосмическото пространство върху студентския спътник DANDE, който беше успешно изстрелян в космоса. След това се опитах да покрия възможно най-много подсфери на електротехниката.”
Тези инженерни полета включват радиочестотна техника, силова електроника, вградени системи, изкуствен интелект (AI), машинно обучение и computer vision (CV). Екипът на Luxonis изгради платформа, наречена DepthAI. Жил каза, че обратната връзка от общността с отворен код е “фантастична”.
“Първото липсващо парче беше самият хардуер: дизайна на платката, необходим за изграждането на такова вградено пространствено AI решение“, каза Жил. “Вече имаме ефективно покриване на всички престановки и случаи на използване на Myriad X. Ние правим Myriad X система на модул (SoM) с референтен дизайн с отворен код.”
Изпълнителният директор на Luxonis заяви, че SoM работи с богат код, който компанията е отворила чрез лиценз MIT, което е доказателство за концепция и работа с приложението, която да отнема няколко часа. Той сподели хранилищата за Python интерфейс и примери, C++ Core и C++ API и онлайн AI/ML обучение, използвайки Google Colab.
Освен глобална пандемия, Жил каза, че други предизвикателства, с които Luxonis се сблъсква от създаването си, са съпротивата, която мнозина изпитват към пазара на велосипеди и свързаните с тях продукти. “Повечето хора са много песимистични по отношение на нашата мисия и мнозина са твърде ядосани на перспективата да помогнем на хората да карат велосипеди“, каза той.
“Един виден бизнесмен, с когото се свързахме с идеята за продукта, наполовина обясни как моите приятели, колеги и познати са ранени или убити от разсеяни шофьори, прекъснаха ни да ни кажат, че хората, които карат мотоциклети, удрят автомобили.” Той каза, че в САЩ има силно звено на анти-колоездачната култура и че много от хората, които пътуват с велосипед, имат свои собствени истории за коли, които умишлено се опитват да ги сплашат от пътищата. Въпреки това Жил остава непоколебим в мисията си да направи колоезденето по-безопасно и да направи AI и CV по-достъпни за други бизнеси, които имат идея, но не са сигурни как да продължат.