Във времена, когато хората имат толкова много социални ограничения, игрите предлагат общуване, макар и не съвсем реално. Продажбата на игри се увеличава всяка седмица между 40% и 60%, според анализатори от Futuresource. Видеоиграта Eve Online, която е собственост на CCP Games е приемала по 7000 нови акаунта на ден, но след обявяването на пандемията са станали 11 000. Изпълнителният директор Хилмар Петурсон, споделя че играта има много социална тематика и именно на това отдава големия ръст от потребители.
Американската мрежа Verizon също отчете 75% увеличение на трафика в средата на март. Дигитални канал Steam за дистрибуция на видеоигри от Valve предоставя автоматични актуализации на своите игри всяка седмица. Те поставят рекорди с повече от 23,5 милиона играчи по време на пандемията, затова компанията ще актуализира игрите, които са играни най-много само през последните 3 дни. Ако мрежовият трафик в даден район е претоварен е добре да се преустанови връзката със Steam.
Професор Призилски е експериментален психолог и директор на научните изследвания в Оксфорд. Той се занимава се с прилагане на психологически модели и как хората си взаимодействат с виртуалната среда. Той казва: “Хората влизат във гейминг пространство, за да задоволят определени психологически нужди. В такива моменти хората се нуждаят от помощ извън това, което виртуалния свят може да предложи”.
https://twitter.com/ShuhBillSkee/status/1250057925961355265