Възможно ли е търсенето на информация в Google да индикира локационно къде предстои да завишаване на случаите с коронавирус? Според Сет Стивънс-Давидовиц, Data Scientist – да. Използвайки данните от търсачката, лесно може да бъде определено – разбира се потенциално – къде предстои да пламне COVID-19. Според доста от изследванията на вируса, около 60% от заразение изпитват липса на обоняние и вкус. От резултатите на Google излиза, че в Ню Йорк, Ню Джърси, Луизиана и Мичиган, симптомът с обонянието е бил най-търсен. Изглежда, именно по тези четири места в САЩ коронавирусът се е развил най-силно. Това е и причината, поради която Давидовиц преценя, че болка в очите може да е нов, неофициален симптоп за COVID-19.
Дръзко, но използвайки тази информация, Давидовиц е конкретен – според резултатите от търсене в Google, следващият епицентър на епидемията ще бъде Еквадор. В статията му за New York Times, предаватDailyMail, той посочва, че еквадорците са сред челните места по търсене на треска, втрисане и диария. Освен това, “no puedo oler”, което означава “нямам усещане за мирис”, е 10 пъти по-търсено в Еквадор, отколкото в Испания, въпреки, че европейската страна е десетократно по-засегната.
Използвайки същата методология, ученият предполага, че болките в очите също за симптоп на COVID-19, поради факта, че търсенето на този конкретен проблем е съвпаднало с бума на вируса в Испания и Иран – между средата на февруари и средата на март “болки в очите” в Google са нарастнали с 50% в държавата от Близкия Изток. В Италия пък, търсенето на “горящи очи” се е повишило пет пъти.
Според Давидовиц, симптомът вероятно засяга само една част от заболелите от коронавирус, също както и загубата на обоняние и вкус, но със сигурност специалистите от здравеопазването трябва да обърнат внимание и на този потенциален симптом.