Потребители на мобилния оператор Теленор са обект на опити за измама, съобщиха от компанията. Чрез използване на различни трикове, измамниците се опитват да подмамят хората с предоставяне на еднократни ПИН кодове и пароли, достигайки до приложението MyTelenor.
С предоставянето на тези кодове за достъп, личната информация включваща адреси, имена, банкови приложения, става обект на заплаха. Не се отхвърля възможността за зареждане на предплатени карти и плащане на сметки по договори.
От Теленор потвърждават, че не става въпрос за теч на информация от тяхна страна, а за някои по-наивни потребители, които успяват да бъдат надхитрени.
Теленор изрично предупреждават своите клиенти по никакъв повод да не споделят своите данни и пароли.
Ето и официалното становище на Теленор:
“Измамниците използват различни претексти, за да подмамят клиенти на
оператора да им предоставят еднократни ПИН или парола за достъп до
приложението MyTelenor. Теленор напомня на своите клиенти в никакъв случай да
не предоставят на трети лица еднократни кодове или своята парола за
приложението MyTelenor за достъп, защото това може да доведе до значителни
щети за потребителите.Теленор никога не иска от своите клиенти да предоставят кодове или парола
за достъп до MyTelenor извън самото приложение. Обаждане от непознат или
съмнителен източник с искане за предоставяне на такъв код или парола,
независимо под какъв претекст, е сигурен знак за измама. Потребителите трябва
да откажат предоставянето на кода или паролата и да информират Теленор”.