В рамките на проекта на МВР Националната система 112 трябва да бъде разработена и въведена с достъп за хора със слухови и говорни увреждания. Услугата трябва да бъде активна за потребителите през интернет, чрез мобилни устройства, PC и лаптопи. Достъпът ще се осъществи чрез APN, с осигурена транспортна мрежова среда от телекомуникационните оператори, като трафика ще бъде безплатен за потребителите на услугата. Услугата да бъде изградена на база “native” мобилно приложение към следните мобилни платформи: Android, iOS и Windows Mobile и уеб базирано приложение, което включва всички функционалности.
- Разработване на “native” мобилно приложение за следните мобилни платформи: Android, i08 u Windows Nobile;
- Разработване на уеб базирано приложение за достъп на потребители и цялостно администриране на услугата;
- Надграждане на функционалностите в РНАР за интегриране на услугата.
- Инсталиране на хардуерно, комуникационно оборудване и системен софтуер;
- Инсталиране, настройване и тестване на Услугата върху доставеното хардуерно и софтуерно оборудване;
- Пускане в експлоатация на Системата;
- Гаранционна поддръжка на Системата.
Съществуващи системи в НС 112:
– Комуникационна система – HiPath 4000;
– Call Center софтуер за рутиране и локализация на повикванията към ЕЕН 112 – HiPath ProCenter, HiPath CAP;
– Мрежово оборудване – Cisco;
– Бази данни – Oracle;
– 5 Операционни системи – MS 2003 Server, MS 2012 Server, Microsoft XP, Window 10, Linux Suse 10;
– Софтуер за управление на инцидентите – ELS;
– Сървърно оборудване;
– Работни станции;
– Географска информационна система – GIS модул към ELS;
– Система за запис на разговорите – ASC MARATHON EVOLUTION;
По време на изграждане и поддръжка на НС 112 в България са разработени специфични продукти и внедрени допълнителни разработки като:
– Интеграция на софтуер за управление на инциденти ELS със системата за запис;
– Интеграция на софтуер за управление на инциденти ELS с комуникационната система;
– Интеграция на софтуер за управление на инциденти ELS с услуга eCall;
– Backup на базата данни в реално време;
– Софтуер за локализиране на мобилните обаждания;
– Специфична система за справки, разработена съобразно изискванията на клиента;
– Интеграция на софтуер за управление на инциденти ELS с ГИС данни;
– Система за наблюдение на мрежовата свързаност (Nagios);
Източник: MVR.BG