28 април, 2024

В четвъртък, Марк Зукърбърг официално стана главен изпълнителен директор и председател на Meta – новото име на компанията майка за Facebook. Осъществяването на ребрандирането е с цел укрепване на гиганта на социалните медии като метавселената, която Зукърбърг вижда като бъдещето на интернет. Той каза:

„Мисля, че имаше много объркване и неудобство относно това, че марката на компанията е и марката на едно от приложенията за социални медии. За хората е полезно да имат връзка с компания, която е различна от тази с всеки един от продуктите, която може да замени всичко това.”

Концепцията за метавселената произлиза от “Снежен крах”, дистопичен роман от 90-те, в който хората бягат от разпадащия се реален свят, за да бъдат напълно потопени във виртуален. Зукърбърг се опитва да възстанови метавселената като утопична идея, която ще отключи изцяло нова икономика на виртуални стоки и услуги, като същевременно признава, че произходът на думата е „измама“.

Главният изпълнителен директор смята, че повечето хора ще прекарват време в напълно потапяща 3D версия на интернет. Той подтиква екипите си да изградят технология, която един ден може да ви позволи да се появите във виртуално пространство като пълен аватар или да се появите като холограма на себе си в хола в реалния свят на вашия приятел, който живее от другата страна на планетата.

Зукърбърг вярва, че ребрандирането ще има „доста важна роля“ за крипто технологиите като незаменим токен и интелигентните договори в метавселената.

Догодина компанията планира да представи Project Cambria – слушалки със смесена реалност от висок клас, които смесват виртуална графика с реалния свят. Ще има проследяване на лицето и очите, за да позволи по-реалистични аватари. В плана са включени и чифт очила с разширена реалност, наречени Nazaré.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Special Projects Editor