HR екипите да се фокусират върху значението на придобивките за отделния служител
В днешния свръхконкурентен пазар на труда в сферата на технологиите, един добре структуриран пакет от придобивки може да предостави на бизнеса значително предимство, според Inc. Въпреки това, ефективното комуникиране на предимствата на тези придобивки в условията на работа от вкъщи или хибриден модел, особено когато става дума за глобални компании, представлява значително предизвикателство.
Скорошен доклад от Harvard Business Review Analytic Services подчертава този проблем. Според проучването, почти 90% от анкетирани бизнес и HR лидери признават, че очакванията на служителите по отношение на социалните придобивки никога не са били по-високи. За да отговорят на тези очаквания и да привлекат топ таланти, над 80% от компаниите* са подобрили своите бонусни схеми през изминалата година.
Въпреки тези подобрения, докладът разкрива критична пропаст в комуникацията между компанията и служителите: почти половината от анкетираните лидери смятат, че техните служители не са наясно с пълната стойност на техния общ пакет социални придобивки и не оценяват предоставените им бонусни схеми. За да се справят с проблема, работодателите трябва да се убедят, че служителите знаят къде да намерят подробности за своите придобивки онлайн и че знаят към кого да се обърнат за допълнителна информация.
Въпреки това, докладът акцентира на още едно предупреждение, а именно опасността от свръхкомуникация. Предоставянето на подробности за плановете чрез твърде много канали – като имейли, HR срещи, вътрешни корпоративни сайтове и съобщения от мениджъри – може да претовари служителите и “разводни” важната информация. Като решение се препоръчва разработването на по-умерена и целенасочена комуникационна стратегия, включваща методи, които редовно да проверяват дали осигурената информация е ясна и се разбира правилно от служителите.
Специфичността в комуникацията също може да играе решаваща роля. Много служители не са наясно как техните придобивки се съпоставят с тези, предлагани от други работодатели. Подчертаването на тези сравнения може да подобри удовлетвореността на служителите от придобивките на тяхната компания.
Марк Кели, глобален ръководител на придобивки и благополучие в Boston Consulting Group, препоръчва персонализиране на комуникацията относно всички детайли, свързани с придобивките. Той съветва компанията и по-специално HR екипите да се фокусират върху значението на придобивките за отделния служител, а не върху техническите подробности на програмата.
„Говорете за това какво има в тях и как могат да се възползват максимално от тях,“ предлага Кели.
Приемайки тези стратегии, бизнесът може не само да подобри осведомеността и оценката на служителите за техните пакети от придобивки, но и да укрепи своята обща конкурентоспособност на пазара, твърдят експертите.
*респонденти
Включете се в уебинара “С Грижа за Здравето на ИТ Професионалистите: Най-добрите Практики”. Регистрирайте се ТУК!