Новата учебна година потропва на вратата на учители и ученици, които много скоро отново ще се върнат в класната стая. И докато вторите се подготвят нетърпеливо за първия учебен, някои учители изпитват смесица от чувства между вълнение, радост и лека доза притеснение от факта, че вече не са сами в преподаването на уроците.
Новият Инструмент – конкуренция или подкрепа за учителите?
Тази учебна година училищата в САЩ ще разполагат с много добри инструменти с изкуствен интелект като ChatGPT и Bard, но много учители остават скептични по отношение на тяхната полезност и потенциала, които притежават.
Въпреки че мнозина твърдят как изкуственият интелект само би допринесъл за по-продуктивна работа и отмятане на повече задачи за деня, има хора, които все още се притесняват, че може да бъдат заменени именно от него.
Учители и преподаватели искат присъствие на ИИ в Класните Стаи?
Тази есен обаче картината е малко по-различна. Няколко преподаватели тихо настояват за създаването на нови чатботове с изкуствен интелект, които да предлагат на учителите неограничен достъп до понякога объркващи и често платени рецензирани изследвания по темите, които ги затрудняват най-много.
През юни Международното общество за технологии в образованието представи Stretch AI – инструмент, изграден върху съдържание, проверено от ISTE и Асоциацията за надзор и развитие на учебните програми. ISTE го предостави в бета-форма за избрани потребители. Цялото съдържание на чатбот-а е насочено към преподавателите, като той се обучава единствено по материали, разработени или одобрени от двете организации.
Според създателите му до около шест месеца инструментът ще може да преглежда външни, рецензирани изследвания в областта на образованието и да дава “доста разбираеми и смислени резултати” от проверени списания, казва Ричард Кулата, главен изпълнителен директор на ISTE.
“Съществува голяма пропаст между това, което знаем от изследванията, и това, което се случва в практиката”, коментира Ричард.
Според него една от основните причини за това е, че повечето изследвания се публикуват във формат, който “е напълно недостъпен за учителите”.
Но как този иновативен инструмент би допринесъл за продуктивността на учителите, помагайки им в задачите?
Прочетете целия материал на DevStyleR.io – First Day of School: Are Teachers Worried About the Presence of Artificial Intelligence in Classrooms?