10 август, 2022

30 души от продуктовия екип на TIMIFY пропътуваха цяла Европа, за да се съберат заедно в уникален комплекс от вили в село Гърмен, закътано в българските планини. Там те станаха част от уникален едноседмичен тиймбилдинг с предизвикателс​тв​​а​.​

Научете повече от първо лице, а именно от членовете на TIMIFY екипа и Боян Танчев, Chief Product Officer.

“След 2 дълги години, прекарани в пандемия, мисля че имахме нужда отново да сплотим екипа. Планирах тази едноседмична среща на продуктовия екип, като имах предвид три цели. За начало исках официално да отпразнуваме инициативата, която стартирахме в началото на годината: Академията за стажанти на TIMIFY. Четирима студенти се присъединиха към нас дистанционно, за да се учат в работна среда, наставлявани от членове на екипа и след дълго очакване най-накрая се срещнахме на живо за първи път. Те участваха в специален хакатон с различни предизвикателства за програмиране. (Повече за това ще научите по-долу).

На второ място, бизнес целта: хакатон за основния ни екип, „Проектиране, разработване и представяне на приложение за една седмица“. Сформираха се няколко екипа, които имаха за задача да представят резултатите си пред жури. Уловката? В допълнение към точките за функционалност, те бяха оценявани и за търговския им нюх. Какви технологични решения могат да бъдат от полза за нашите потребители – по начин, по който те дори не знаят, че се нуждаят? Търсихме креативност, продаваемост и елемент на „изненада и удоволствие“.

Хакатонът за приложения бе предвестникът на преобразяването на нашия TIMIFY App Marketplace, което е планирано за лятото на 2022 г. Преустройството ще окаже значително влияние върху приложенията за нашите потребители, но ще споделя повече за това през следващите няколко седмици.

Трето, целта на екипа. Исках да направим преоценка на баланса между работата и личния живот и да гарантираме, че ще отнесем със себе си вкъщи свежа и здравословна енергия. За тази цел имахме изпълнен със забавления график, в който всеки можеше да се включи: ранни сутрешни бягания по планинските пътеки; семинари, водени от колегите, спортни турнири, вечери с настолни игрите, кулинарни предизвикателства и др.

Никога не сме имали подобна среща на екипа. Имахме големи надежди и смятам, че заедно успяхме да ги надскочим.”

Стажантската програма на TIMIFY

 

Ден втори от летния хакатон! Наслаждавахме се на компанията си и постигнахме добър напредък по предизвикателствата, свързани с приложенията и програмирането.

В него имах удоволствието да се запозная с нашите стажанти за първи път. Те се присъединиха към нас от Германия, Италия, България и Румъния и добре се вписаха в международния ни екип. През следващите месеци се надяваме да споделим повече новини от тях, но е добра възможност да очертаем стажантската програма TIMIFY – как се появи и какви са надеждите ни за инициативата.

Арди, front-end програмист (вляво), и Разван, Head of Engineering.

Отдавна искахме да предложим стажове в продуктовия екип. Причината, поради която се въздържахме, е, че не можехме да намерим подход, който според нас да предлага истинска стойност.

През януари нашият ръководител на инженерния отдел Разван и front-end програмистът Арди отново обсъдиха темата по време на вечеря. „Началната точка на разговора беше нашата наболяла тема: осъзнаването, че спешно трябва да увеличим екипа “, обяснява Арди. Привличането на програмисти в един наситен пазар е предизвикателство само по себе си; привличането на такива, които споделят нашата фирмена култура, е допълнително препятствие. „Културното съответствие е от решаващо значение“, подчертава Разван.

Разговорът се разрасна и Янко, ръководител на Front End (на снимката вдясно), се включи. Бяха определени три основни елемента на програмата: теория, 1:1 коучинг и опит на работното място – стажантите да се справят с „реални“ проблеми на системата.

Първоначално планът беше да си партнираме с университет, за да възложим теоретичния елемент на външен изпълнител. Но след множество разговори с университетски преподаватели станаха ясни две неща.

„Осъзнахме, че искаме да имаме по-голям контрол върху учебната програма и по-голяма гъвкавост по отношение на темпото на обучение. В този момент преценихме, че ако свием теоретичния елемент, няма да имаме друг избор, освен да намалим броя на стажантите, които можем да приемем.” – Янко, Head of Front End

След четири месеца планиране, усъвършенстване и получаване на одобрение от продуктовите и управленските екипи, планът най-накрая беше готов. Бяха установени критерии за участие, беше разпределено времето, необходимо за провеждане на коучинг сесиите, и учебната програма беше готова. Янко пое отговорността за програмата и тя стартира през първата седмица на април.

Стажанти и треньори се срещат по време на обяд

„Целта е всеки стажант да напусне програмата със значителни познания по програмиране и познания за индустрията, които ще го тласнат напред в кариерата му. И ако темпото им съвпадне с това на TIMIFY, можем да им предложим работа на пълен работен ден.” – Разван, Head of Engineering

Арди продължава: „Не търсим „суперзвезди“. Търсим потенциал: ученици и завършили студенти, които са жадни да учат. Стажантите имат възможност да се присъединят към екипа и в крайна сметка да определят развитието на нашия софтуер – и дори на индустрията.”

Структура на програмата

Програмата е с продължителност шест месеца и е разделена на два етапа: три месеца теория, последвани от три месеца практическа работа. Всеки понеделник се провеждат редица онлайн уроци и предизвикателства за програмиране. В петък се провеждат 1:1 коучинг сесии с четирима членове на продуктовия екип. Дистанционното обучение има своите предимства; стажантите могат да участват в него, без да се налага да се местят в Мюнхен. Благодарение на сменящите се треньори те могат да се възползват от разнообразни стилове на преподаване.

„Стажантите имат различни силни страни и различно ниво на знания. Нашата работа е да ги възпитаваме, да им даваме подкрепата, от която се нуждаят, за да се развиват“, обяснява Арди. Важен е и обменът на знания. „Един професор запечата това в съзнанието ми. Aз нямаше да съм на позицията, на която съм в момента, ако другите не бяха отделили време да ми помогнат. Всичко се върти в пълен кръг“, продължава Арди.

„Ние сме само на два месеца от началото на програмата. Така че все още е рано. Но сме сигурни, че основната философия на програмата е правилна“, разсъждава Янко. „И тя бележи нова глава в историята на компанията.”

Първи впечатления на стажантите

Хакатонът е първото събитие, на което стажантите се запознават помежду си и с продуктовия екип. Ето какво казаха те.

„Да си тук е мотивиращо и забавно. Има енергия, която идва от това, че целият екип е заедно – работим, храним се, играем турнири. Наистина можеш да усетиш енергията и усещането е невероятно. Това ме вдъхновява да работя усилено по предизвикателствата на хакатона.” – Николай

„Работя в Мюнхен, което означава, че вече имам късмета да прекарвам време в офиса. Това е най-важното за мен досега: да видя как всички са вглъбени в работата си, как екипите си взаимодействат – това напълно ме вдъхновява. Нямам търпение да се включа в „истински“ проекти. За мен работата по front-end частта на проекта и това да виждам как един дизайн оживява е наистина удовлетворяващо.” – Реа

„В момента работя на пълен работен ден, като управлявам бази данни. Искам да науча повече и да проуча други възможности. Просто не съм сигурен в коя посока искам да поема. Стажът е идеалният начин да проуча кариерата си в областта на софтуера.” – Юрген

„Вече бях напълно сигурен, че искам да се занимавам с инженерство. Но получаването на практически опит и отговорността, която идва от това да си част от екип – и да работиш по реални проблеми на системата – е това, което наистина очаквам с нетърпение.” – Щефан

TIMIFY Летен Хакатон ’22: Резултати

В последния ден на хакатона беше представено и голямото разкритие – най-накрая разбрахме върху какво са работили екипите през цялата седмица.

В 16:00 ч. местно време отборите представиха своите приложения на журито, а в 16:05 ч. започнаха презентациите. Всеки отбор имаше 15 минути, за да представи своето приложение, да направи демонстрация на живо и да отговори на въпросите. След като презентациите приключиха, отборите се отдадоха на заслужено барбекю край басейна.

Междувременно започна работата на съдиите. Отборите получиха точки в широк спектър от категории, включително стойност за клиента, въздействие върху бизнеса, код и сигурност, организация на екипа, сложност, продаваемост, осигуряване на качеството, UI/UX , дизайн на съдържанието и стил на представяне.

Прочетете нататък, за да разберете какво е мнението на съдиите – и кой спечели…

Име на отбора: The Gentlemen

Членове: Димитър, Михаил, Веселин, Деян и Иво

Име на приложението: Smart Recruit

 

Кратко представяне на идеята:

Използвайте Smart Recruit, за да автоматизирате уникални лендинг страници, предварително попълнени с въпроси за тестване на кандидатите: тези, които не преминат (въпросите автоматично се оценяват за правилни/неправилни стойности), не стигат до етапа на интервюто.

Какво казаха съдиите:

Това, което е блестящо в приложението, е, че HR мениджърът може просто да избере вида на работата, за която набира персонал, да избере определен брой въпроси, да определи ниво на трудност за всеки въпрос и да натисне бутона „Запази“: секунди по-късно на кандидата се изпраща по имейл уникална лендинг страница с генерирани въпроси. И един наистина приятен завършек – ако кандидатът издържи теста, той се пренасочва към уиджета за резервации и може да избере час и дата на интервюто.

 

От гледна точка на пазарните нужди, приложението е пряко насочено към наболели проблеми в областта на човешките ресурси. Нещо повече, приложението е силно застъпено в автоматизацията и спестяването на време – функции, които са много „TIMIFY“.“

„Екипът беше хитър в това да преизползва съществуващия код. По отношение на грешките тяхното приложение беше с най-малък брой. Сложността на приложението обаче струваше скъпо на екипа; те бяха принудени да направят компромис с онбординга и практичността. Едно толкова сложно приложение изисква време и търпение, за да се настрои; да се добавят индустрии, длъжностни наименования, въпроси, отговори… и за съжаление, онбордингът не подготви потребителите адекватно. Именно тук те загубиха точки.“

Име на отбора: The Timekeepers

Членове: Разван, Явор, Петър и Симона

Име на приложението: Attendance App

Кратко представяне на идеята:

Приложението за присъствие позволява на служителите, учениците или посетителите да влизат и излизат от работното си място, училището или събитието, да проследяват работното време на служителите, да наблюдават присъствието на учениците и да управляват капацитета на сградата.

Какво казаха съдиите:

„Демонстрацията на приложението беше впечатляваща: вместо сигнален маяк екипът използва bluetooth и телефон, за да покаже колко лесно потребителят може да се чекира с “присъствие”. Две огромни точки; първо, те постигнаха хардуерна интеграция – нещо съвсем ново за нашето технологично портфолио и нещо, което обикновено би изисквало седмици работа. Също така постигнаха дълбока интеграция, която позволява на новите потребители да се регистрират и сканират веднага – още една първа стъпка за нашето технологично портфолио.“

„За съжаление, когато се стигна до тестване, съдиите не можаха да използват приложението поради малък бъг. Така че това отне значителен брой точки. Искаше ми се видя примери за употреба, които да са подходящи за нашите съществуващи потребители. Има изобилие от потенциал и стойност, но мисля, че момчетата би било добре да измислят как можем да представим това приложение на нашите потребители, тъй като то е извън обхвата на класическите ни функции. Ако имаше бонус точки за отборен дух, The Timekeepers щяха да ги получат: Симона трябваше да работи дистанционно, тъй като е в напреднала бременност – но работата в екип не пострада нито за миг.“

Име на отбора: We are on vacation

Членове: Андреа, Аиди, Арди, Янко и Бернхард

Име на приложението: Holiday Manager

 

Кратко представяне на идеята:

Holiday Manager позволява на отделите по човешки ресурси и мениджърите да разпределят, одобряват и проследяват отпуска на служителите, а служителите могат да използват приложението, за да следят отпуските си и да искат отпуск.

Какво казаха съдиите:

„Когато в началото на седмицата чух за това предложение, първоначалната ми реакция беше „умна идея“. Толкова много от нашите потребители могат да се възползват от проследяването на отпуските – по същество това е много усъвършенствана функционалност на настоящия ни Shift Plan. Фактът, че едно приложение може да отговори на нуждите както на ръководството, така и на персонала, също е на място. Подобно на Smart Recruit, приложението предлага на мениджърите по човешки ресурси спестяващ време, полуавтоматизиран инструмент, който адресира една болезнена точка. То е готово за пазара и отговаря на 100% на обхвата на функциите ни. Освен това има много ценни допълнения, за които екипът е мислил, но не е имал време да разработи.“

„Получи най-много точки за пазарна приложимост, стойност за клиента, код и сигурност, UI/UX и дизайн на съдържанието. По същество беше най-добрият универсален продукт. Подозирам, че в планирането е вложено много внимание. Въпреки това то получи най-високи точки и по отношение на бъговете!“

Окончателната присъда

Нашият Chief Product Officer, Боян, беше впечатлен.

„Очаквах екипите да подготвят сравнително прости приложения, до голяма степен изградени от front end, разширяващи съществуващата функционалност. И това щеше да е напълно нормално. Но всеки екип подготви нещо изключително сложно.

 

Намирам за интересно, че всички приложения бяха създадени за нуждите на HR сегмента. Предполагам, че това не е толкова изненадващо, тъй като управлението на ресурсите наистина се припокрива с HR. Това, което ме изненада най-много, е, че „The Timekeepers“ постигна хардуерна интеграция. Това сигурно е отнело много късни нощи.

 

И така… имах удоволствието да обявя отбора с най-много точки! Беше напрегнато, но „We are on vacation“ взеха преднина със своя „Holiday Manager“. Всички съдии са съгласни, че това е най-подходящото решение за нашите потребители.

 

Има обаче само един начин да разберем със сигурност дали сме прави. И това е да ги пуснем на пазара. През следващите няколко месеца екипите ще се върнат и ще добавят липсващи елементи, ще приложат финални щрихи и ще преминат през проверка на качеството, за да може всяко приложение да бъде пуснато в TIMIFY App Marketplace. След това нашите потребители ще могат да ни покажат кое приложение е най-популярно.“

Не забравяйте да проверявате каналите ни в социалните медии за актуализации относно това кога ще бъдат пуснати приложенията. Освен това през следващите седмици ще споделим повече информация и снимки за хакатона. Вече очакваме с нетърпение следващия!


*Благодарим на екипа на TIMIFY за предоставения материал

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,