26 април, 2024

Банките са едни от най-традиционните институции във FinTech индустрията. За да се превърне финтех в бъдещето на банкирането, има важни предизвикателства, пред които индустрията трябва да се изправи.

Подобряване на сигурността до ниво на противоракетна защита. Данните, самоличността и парите на клиентите не са са изложени на риск при всяко влизане или транзакция. Защитата не е достатъчна. Хакерите няма да се откажат, но на клиентите трябва да бъдат предложени ясни и законови гаранции и по-добра сигурност. Ако престъпления като кражба на чувствителни данни, измами, произтичащи от злонамерено използване на подобни, кражба на пари и т.н., продължават да засягат клиентите, ще бъде трудно да бъдат убедени да се присъединят към банка, работеща само с цифрови технологии. Особено по-старите поколения.

Спечелване на доверието на клиентите. Технологията не е лесна за смилане. Особено когато вашита пенсия, спестявания и пари са изложени на риск. Сигурността в описаните условия е напълно необходима, за да могат клиентите да се доверят. За да приемете технологията, е необходимо да имате нужните знания за нея и да имате ясен отговор на въпросите “Как работи? Пред какви рискове съм изправен? Как мога да се предпазя, за да избегна рискове? Какви гаранции имам?” Клиентите разчитат много на комуникацията лице в лице в банките. Да бъдат убедени да приемат прехода към банки, където всичко се управлява чрез компютри, смартфони, приложения, роботи, чатботове, кодове, пароли, кликвания и т.н., няма да бъде лесно без предлагане на подходящи гаранции за защита, правна регулация. Трябва да участват не само финансовите институции, но и правителствата.

Опитът на клиентите. На клиентите трябва да се предлага прозрачно, удобно и приятелско онлайн изживяване. Трябва да бъдат включени ясни насоки за изпълнение на различните банкови процеси, от които клиентите се нуждаят. Технологията е удивителна. Без съмнение почти всичко може да се направи чрез нея. Присъства и човешки фактор, който не бива да се забравя. Не всички клиенти управляват цифрови инструменти със същото ниво на владеене. Трябва да има начини да ги накарате да се чувстват защитени, подкрепени. Може да бъде наистина разочароващо, ако се опитате да разрешите проблем с бот, който просто повтаря предварително програмирани отговори.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Special Projects Editor