Стартираме новата година в очакване на десетки гръмни заглавия от света на игрите и само в рамките на този месец попадат Cobra Kai: The Karate Kid Saga Continues, Scott Pilgrim vs. The World: The Game, Hitman 3, Cyber Shadow, Stronghold: Warlords, The Medium , Iron Conflict и др. Същевременно след множеството проблеми за Cyberpunk 2077, светът очаква със зорко око нови предстоящи ъпдейти, които да стабилизират играта. Но какво можем цялостно да очакваме за гейминг индурстията?
Поради обстоятелствата на предходната година, гейминг индустрията постигна завидни нива и електронните спортове определено се утвърдиха като нещо сериозно и нещо, което си заслужава. Това е и причината през 2021 г. е-спортовете да затвърдят позицията си и малко по малко да продължат по същия път – явление, превръщащо се в пълноправен член на спортната индустрия, придобиващо още повече фенове и участници, и създаващо все повече бизнес шансове. Тук може да отбележим, че за разлика от март и април 2020 г., то вече в платформите за залагане е налична секция eSports, а това не е хич малко.
Можем да очакваме и развитието на 5G и Wi-Fi 6 технологиите, които освен по-добра връзка, определено ще създадат и нови бизнес възможности и потребление сред гейминг индустрията и най-вече професионалната, за която именно свързаността е ключов елемент. Wi-Fi 6 ще намалява латентността с до 75%, докато 5G мрежата ще предостави необходимите възможности за това, което се счита за бъдещето на гейминга – cloud gaming.
И тъй като гейминг индустрията е една от най-развиващите се, то друго, за което все по-често ще говорим е Gaming-as-a-Service. Изграждането и придобиването на GaaS модел води до много по-голямо монетизиране в тази сфера и все по-малко разработчици на игри ще затварят страницата на своето заглавие със завършването на разработката. Нови ъпдейти, пачове, специални in-game услуги и артикули, временни промоции, сезонни пропуски, различни видове “subscriпtions” и т.н. Всичко това води до продължителен живот на играта и буквално я превръща в услуга, от която може да се монетизира регулярно или постоянно с времето.
На четвърто място можем да споменем и все по-голямата необходимост на Next-Gen конзоли. Изискването на световния пазар е по-голямо отколкото могат да смогнат производителите, което определено ще остане и през 2021 г. Ето, че първенците PlayStation и Xbox все още не са предоставили най-новите си изобредения на целия свят. Два месеца след официалното им излизане, световната мрежа не е покрита поради ред причини. Някои ще могат да се насладят на Xbox и PS чак през февруари, а други дори по-късно.
За финал – геймингът ще продължава да разбунва духовете около себе си и да поражда множество дебати “right or wrong“. Видимо, индустрията няма да става по-малко популярна и възпитателната стойност на игрите ще става все по-голяма. Поради това че те вече не са единствено забавление, а различна поп-култура и платформа, през изминалата година забелязахме интересни неща – американският изпълнител Травис Скот направи концерт във Fortnite. Същото направи и Lil Nas X в Roblox. В играта Animal Crossing пък, успешно могат да се състоят сватби и погребения. Всичко това води към засилващ се социален аспект, било то и виртуален. Сигурни сме, че и през тази година ще последват множество интересни събития, свързани с гейминг индустрията, за които широката общественост да бъде екзалтирана или недоволна.