Днес, 03.09.2020 г. CloudCart проведе своето събитие “Ефекта от COVID-19 върху търговията и дигитализацията на бизнесите”. Мероприятието бе водено от Евгени Йорданов, Съ-собственик на компанията и Chief Digital Officer, а фокусът бе насочен изцяло върху електронната търговия, нейните позитиви и услугите, които компанията CloudCart може да предложи на своите клиенти.

Всичко стартира с изнасянето на някои интересни данни, свързани с мащабите на електронната търговия, която от година на година не спира да расте. Както самият Йорданов отбеляза – “откакто е стартирал интернет, общо взето някой е започнал да опитва да продава чрез него”.

През 2010 г. в САЩ електронната търговия прескача границата със стандартната и става предпочитан метод за пазар сред населението. Това ясно демонстрира предпочитанието на хората за дигитализиран и удобен пазар, а цифрите растат. През 2014 г. онлайн продажбите в световен мащаб се равняват на 1 трилион долара, а миналата 2019 г. завършва със забележителните 4 трилиона долара. Ръстът е огромен, а това са данни отпреди пандемията, следователно в края на годината или началото на следващата можем да очакваме още по-сериозно покачване. Основните генератори на онлайн пазар са съответно Китай, САЩ и Великобритания, а само за рамките на Европа, 2019 г. завършва с 636 милиарда евро.

Гръбнакът на всяка една икономика е малкият и среден бизнес, който основно се занимава с търговия. Всички тези търговци имат три основни проблема, свързани с електронната търговия. Липса на време и знания – твърде много бизнес задачи в рамките на един ден, свързани с маркетинг, клиенти, поддръжка и др. Вторият проблем е – твърде скъп старт. Средната първоначална инвестиция е от 1000 евро, която включва софтуер, домейн, дизайн, разходи за маркетинг, инвентар и абонаменти. Третата и най-основна болка е маркетингът. В крайна сметка не е идеята човек да пусне един магазин или уебсайт. Хората трябва да знаят за наличието на такъв, за да могат да си закупят дадена стока. Повечето онлайн търговци дори пренебрегват маркетинга и си мислят, че всичко приключва с направата на сайта,” коментира Йорданов.

Тук се намесва и решението CloudCart, което представлява SaaS и е от софтуерите на абонаментен принцип. За тях влагаш малко, но получаваш много, както изтъкна Евгени Йорданов. CloudCart е платформа за електронна търговия, но с маркетингови инструменти за повече продажби.

За да е успешен един търговец, той се нуждае от маркетинг. Ние предоставяме безплатен план на малките и средни предприятия, така че да започнат да правят успешен бизнес. Също така и пълна маркетингова интеграция с Facebook, Google, Mailchimp и други софтуери,” сподели Йорданов.

Освен това CloudCart предоставя оптимизиран чекаут, а в момента работи и върху AI решения, така че да иновира сектора. Компанията се нарежда и в топ 3 на SaaS компаниите в света, свързани с електронна търговия.

Този метод за онлайн купуване и продаване на стоки определено припозна в себе си много хора, които вече масово го предпочитат, заради комфорта на това, да не трябва да обикалят из магазини и търговски центрове в търсене на сляпо, а просто да намерят правилната стока в интернет и да я поръчат. Тук е много интересно как COVID-19 повлия на българския пазар.

Според BESCO се прогнозира спад на оборот между 40% и 60% поради пандемията. Най-много се очакват загуби на клиенти на локално равнище, след това на международно. На трето място се нарежда липса на ликвидност, последвана от нарушена верига на доставка, загуба на служители и липса на суровини,” сподели Евгени Йорданов данните по изследването на BESCO.

Интересно впечатление прави, по данни на CloudCart, че наложеният платеж в България е водещ метод за плащане. До 2019 г. като част от целия оборот, който се генерира чрез онлайн пазаруване, водещ е бил именно той – 85%. В тази класация България е на първо място в Европейския съюз, като основна причина за това, Евгени Йорданов определя ниското доверие.

Българите не вярват на търговците, може би и помежду си не си вярват достатъчно. Искаме да видим и да пипнем продукта. Мислим си, че ще преведем парите и търговецът ще избяга. Затова OLX е толкова развит, защото нещата се случват с наложен платеж. По-малко от 5%от българите плащат с карта. Останалите 10% отиват за плащане с кредити чрез TBI, BNP Paribas и др,” коментира Йорданов. “Сумати години наложният платеж не може да падне под 85%, а след COVID-19 се наблюдава тенденция на алтернативни методи на плащане и сега той в някои случаи пада под 50%. Това е нечувано”.

Вследствие на COVID-19 Google Shopping предложи безплатни услуги, Facebook спомена, че стартира Facebook Shops – ново решение за търговци. Колкото до Amazon – те сложиха таван на цените, който не може да се завишат изкуствено. Става ясно, че големите компании се адаптират и приемат нови форми, за да отговорят на времето.

CloudCart също прие промени на базата на пандемията. Ние може би бяхме единственият играч на пазара, който имаше техническата възможност да успее да вдигне над 2000 нови магазина през март и април, чрез кампанията “Премини през трудностите. Премини онлайн”. Идеята беше, че много хора, затваряйки врати офлайн, успяха да отворят врати онлайн и да не загубят напълно целия си бизнес,” завърши Евгени Йорданов.

Той сподели и за сериозните планове на компанията за разширяване на из различни ключови точки по света, а събитието завърши с обявяването на датата 17.09.2020 г., когато компанията ще се срещне с представители на медиите за обсъждане на различни възможности за партньорства и взаимно подпомагане посред финансово тежката пандемия.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
img alt
img alt