Последните наземни тестове на изцяло електрическия самолет на NASA, X-57 Maxwell, успешно се справиха със задачата да предадат телеметричните сигнали на летателната машина до екипа, така че да бъдат проследени и обработени всички данни за теста. Това означава, че в реално време при полет те ще могат да бъдат мониторирани и записвани за последващ анализ. По този начин, напредваки в X-57, NASA цели създаване на стандарт за бъдещи електрически самолети. Така или иначе, последният успех с телеметрията е значително стъпало към напредъка и към това X-57 скоро да отлети нагоре.

Разбира се, от голямо значение е изпипването и проверката на всичко, преди X-57 да бъде пуснат за реален полет. Това е мнението на заместника по инженерството Кирстен Боогард. Тя споделя също така, че целта е да се установи позицията на самолета, неговата скорост, надморската му височина и как точно се предава сензорната информация. Освен това, като електрически самолет, трябва да се разбере и дали X-57 отговаря на технически параметри, по които е създаден моделът –  колко енергийно ефективен е и достатъчно тих ли е за хората на земята.

Екипът прави всички телеметрични тестове, като използва радио-честотна връзка между самия самолет и наземната екиппировка на NASA, намираща се във ван. Сред мониторираните данни, сериозно внимание се обръща именно на силата на предаване на честотите през честотната лента – какъв е моделът на сигнала и движи ли се в определения диапазон.

Можете да видите базата, в която се провеждат наземните тестове и повече за X-57 ТУК.
А ТУК – повече за цялостната технология на самолета.

 

Тагове: , ,