16 октомври, 2024

Сергей Милойков програмира професионално от 18 години, включително и на Правец, което пък води и до неговите думи “програмист съм откакто се помня”. Той работи в гейминг индустрията и от неговия опит споделя, че за да бъдеш гейм дивелъпър, най-добре е да си и геймър, а ключово умение е да притежаваш рационално мислене. 

Какъв е Вашият бекграунд в гейминг бизнеса?

Започнах кариерата си в известния български разработчик “Хемимонт Геймс“, където работих по заглавия като “Тропико 3“, „Келтски крале“, „The First Templar” и т.н. Сега съм част от екипа на Creative Assembly Sofia, с който издадохме 3 DLC-та за Total War: Rome 2, а в момента разработваме Total War Saga: Troy, стратегическа игра, която анонсирахме съвсем скоро. Тя е и първото самостоятелно заглавие на студиото след придобиването на компанията от Creative Assembly.

На кои платформи работите? На кои езици програмирате? Кои са най-често използваните алгоритми?

Основно съм работил на PC + Windows, с леки отклонения към Xbox. Програмирам основно на C++, а когато се наложи – на скриптови езици като Lua, Python, HLSL. Все по-рядко асемблер.

На каква техника предпочитате да работите? Какви са характеристиките ѝ?

Спецификите на работата ни изискват компютри, които да могат да компилират големи обеми C++ код сравнително бързо, затова ползваме i7/i9 процесори, SSD дискове и минимум 16Gb RAM.

Кои са най-важните стъпки в процеса на дизайн и разработката на дадена игра?

Най-важният и критичен момент е комуникацията между хората, понеже екипите са големи и разработката включва голямо количество информация. Организирането на ефективен процес за достъп и разпространение на информация не е тривиална задача ако искаме това да става своевременно и без да затрупваме целия екип с всичко, което се случва. Искаме хората да са концентрирани и едновременно с това – информирани, а това са взаимно притиворечащи си изисквания.

Какъв е профилът на идеалния гейм дивелопър?

Може би не е нужно да се споменава, че трябва да харесва компютърните игри. Иначе както и за всяка друга професия, свързана с интелектуална дейност, до голяма степен помага умението да се мисли рационално, да се търсят неочевидни или по-ефективни решения.

Каква роля играе фийдбекът от играчите за дизайна и подобряването на една игра?

Фийдбекът от всякакви външни за разработката хора е полезен. Процесът по създаването на дадена игра е дълъг и в един момент разработчика неизбежно започва да свиква с играта по начин, който не му позволява да забелязва някакви нейни особености, да не кажа – недостатъци. Така фийдбекът от играчите помага на екипа да погледне още по-критично на продукта.

Кой модел ви допада повече и защо – DLC и монетаризации или еднократно закупуване на цялата игра?

Аз харесвам и двата модела, те имат своите плюсове и минуси, които пасват повече или по-малко на определени продукти. Понякога излиза много добър продукт, който поради своята популярност, поражда голямо търсене. В този случай, най-добрият вариант за разработчика и за играча е едно или повече DLC-та, тъй като, за разлика от ново продължение на играта, това би позволило на играчите да запазят прогреса си в същия свят, със същите герои. 

Следите ли електронните спортове? Кои игри са най-подходящи за е-спортове и защо?

Преди гледах с едно око турнирите по LOL и SC2. Отборните игри са по-интересни, предлагат повече динамика, дори извън самата игра – преминаването на играчи от един отбор в друг, менажирането на самите отбори, слуховете за „звездите“ на един или друг top отбор. Както в „истинския“ спорт, като кавичките тук са само привидни – е-спортът вече определено намира своето място под Слънцето и всякакви въпросителни дали е достоен конкурент на класическите спортове стават все по-неуместни.

Коя е вашата предпочитана игра за е-спортовете? Имате ли любим отбор? 

Споменах, че преди гледах от време на време League of Legends – следях отборите на Moscow5 и Fnatic, главно поради факта, че се стараеха да бъдат непредсказуеми.

Имат ли дивелъпърите предимство, когато участват в е-спортове?

Имат ли предимство производителите на спортна екипировка в съответния спорт? Не, не мисля.

Как е-спортът влияе на гейм индустрията?

Има различни ефекти – обръща се все повече внимание на самия гейминг, понеже по-младото поколение е склонно да гледа повече е-спорт, отколкото класически спорт.

Какъв съвет бихте дали на начинаещи дивелъпъри в гейминг индустрията?

Бих посъветвал бъдещите програмисти да се стремят да създават свои неща, прототипи и всякакви малки проекти. От една страна това развива полезни навици, от друга – създава хубаво портфолио.

Интервюто проведе Стефан Стефанов

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author