20 април, 2024

Проф. Гудинаф заедно със старши изследовател Мария Хелена Брага ръководят екип от изследователи, които развиват евтина изцяло твърда батерия, която е по-безопасна и по-ефективна от съществуващата литиево-йонна технология. Джон Б. Гудинаф, професор в Тексаския университет, е пионер в технологията на литиево-йонните батерии, която сега е индустриален стандарт, а сега 94-годишният е готов да прокара иновация отново.

Новата батерия използва стъклен електролит с натриево или литиево покритие, който утроява капацитета за съхранение на литиево-йонна батерия. Той се зарежда и за минути, вместо за часове и работи както при студено, така и при горещо време (от -20 до 60 градуса по Целзий). Ранните тестове показват, че акумулаторът е способен на най-малко 1200 цикъла на зареждане-разреждане, значително повече цикли на зареждане в сравнение с други литиево-йонни батерии, и най-хубавото е, че електролитът на основата на стъкло няма да формира дендритите, които пораждат технологията на литиево-йонната батерия. Дендритите се натрупват като част от стандартния цикъл на зареждане и презареждане и в крайна сметка причиняват късо съединение, което често води до тлеене или изгаряне на батерия.

Гудинаф вярва, че тази технология на батериите може да бъде пробив, който вкарва електрическият автомобил в основния поток. Той и неговият екип успяха да развият анода на стъкло и сега работят върху катодната част на технологията на батерията. Понастоящем екипът отстранява проблема с катода с окуражаващи резултати в малки тестове, използващи клетки с желета. Целта е да се произведат едромащабни клетки впоследствие и след това да се премести технологията на производство, което ще го развиват в търговската мрежа.

Източник: DigitalTrends

Тагове: , , ,