19 април, 2025

Състезанието  беше организирано от Телерик Академия, Югоизточен дигитален информационен хъб, Бургаски свободен университет, ИКТ клъстер Бургас и Central Park Бургас

От 15 до 17 ноември 2024 г. Бургас беше домакин на първото издание на хакатона DigiEduHack в България. Събитието се проведе под мотото „Геймификация в училищата“ и обедини над 40 млади таланти – ученици и студенти, които разработиха идеи за подобряване на учебния процес чрез игрови методи.

DigiEduHack – Инициатива на Европейската комисия

DigiEduHack е част от глобалната инициатива на Европейската комисия – Digital Education Action Plan (DEAP), която цели да насърчи иновациите, сътрудничеството и креативността в дигиталното образование. През 2024 г. в 41 града в Европа се проведоха хакатони, като България участва за първи път. Повече за инициативата можете да научите на: https://digieduhack.com.

Организация и подкрепа

Хакатонът беше организиран от Телерик Академия (посланик на инициативата в България) съвместно с DIGIHUB, Бургаски свободен университет, ИКТ Клъстер Бургас, с домакинството на Central Park Бургас и подкрепата на Enterprise Europe Network (EEN) и Община Бургас. Strypes беше официален спонсор на събитието.

Какво се случи?

Ден 1 – 15 ноември 2024 г.: Откриване и идеи

Събитието започна с официално откриване, в което участниците бяха приветствани от  Михаил Ненов – заместник-кмет “Образование, здравеопазване, социални дейности и младежки политики”, община Бургас. Станко Янев – преподавател в Професионална гимназия по електротехника и електроника “Константин Фотинов”, Бургас сподели вдъхновяващи примери за геймификация в образованието. Участниците, разделени в 11 отбора, започнаха разработката на своите концепции.

Ден 2 – 16 ноември 2024 г.: Разработка и работа в екип

Татяна Шурелова и Божидар Божков (Английска езикова гимназия “Гео Милев”) разказаха на отборите как могат да прилагат геймификация в училищните програми, като дадоха за пример АЕГ „Гео Милев“ Бургас. Гимназията взима участие по проект, чрез който успешно интегрира част от съдържанието на материала по английски език в известната игра „Minecraft”.

Денят беше посветен на интензивна работа по проектите. Менторите Димитър Тодоров (DigiHub), Веселин Стоилов (CEO на StivaSoft и член на УС на ИКТ Клъстер), Кирил Алексиев и Йоана Крумова  от Професионална гимназия по електротехника и електроника “Константин Фотинов”, Бургас и Божидар Божков (Английска езикова гимназия “Гео Милев” Бургас) осигуриха експертна помощ, като насочиха участниците в развиването на техните идеи.

 

Ден 3 – 17 ноември 2024 г.: Презентации и награждаване

Екипите представиха проектите си пред жури, включващо представители на бизнеса, образователния и частния обучителен сектор:

  • Доц. д-р Димитър Минчев – БСУ
  • Христо Ковачев – CEO на Orbis
  • Петър Петров – зам.- директор на ПГЕЕ „Константин Фотинов“
  • Христина Тотева – ПР в Телерик Академия
  • Божидар Божков – преподавател в Английска езикова гимназия „Гео Милев“

Победители

  • Първо място: Отбор GooseSoft с проекта Programingo – Тодор Христов, Калоян Иванов, Калоян Стоянов, Владислав Петров – ученици от ПГЕЕ „Константин Фотинов“, Бургас
  • Второ място: Отбор Go6o с проекта GigaLearn – Андрей Димитров, Здравко Желязков, Златко Дамянов – студенти от Бургаски свободен университет.
  • Трето място: Отбор Forcefinity с проекта SIVIRO – Лизавета Капуста, Кирил Ибрагимов, Симеон Вангелов, Християн Нефедов – ученици от ППМГ „Акад. Никола Обрешков“, Бургас.

Какво следва?

Отборът, класиран на първо място ще има възможност да представи своя проект на международно ниво в рамките на глобалната платформа DigiEduHack.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,