Състезанието беше организирано от Телерик Академия, Югоизточен дигитален информационен хъб, Бургаски свободен университет, ИКТ клъстер Бургас и Central Park Бургас
От 15 до 17 ноември 2024 г. Бургас беше домакин на първото издание на хакатона DigiEduHack в България. Събитието се проведе под мотото „Геймификация в училищата“ и обедини над 40 млади таланти – ученици и студенти, които разработиха идеи за подобряване на учебния процес чрез игрови методи.
DigiEduHack – Инициатива на Европейската комисия
DigiEduHack е част от глобалната инициатива на Европейската комисия – Digital Education Action Plan (DEAP), която цели да насърчи иновациите, сътрудничеството и креативността в дигиталното образование. През 2024 г. в 41 града в Европа се проведоха хакатони, като България участва за първи път. Повече за инициативата можете да научите на: https://digieduhack.com.
Организация и подкрепа
Хакатонът беше организиран от Телерик Академия (посланик на инициативата в България) съвместно с DIGIHUB, Бургаски свободен университет, ИКТ Клъстер Бургас, с домакинството на Central Park Бургас и подкрепата на Enterprise Europe Network (EEN) и Община Бургас. Strypes беше официален спонсор на събитието.
Какво се случи?
Ден 1 – 15 ноември 2024 г.: Откриване и идеи
Събитието започна с официално откриване, в което участниците бяха приветствани от Михаил Ненов – заместник-кмет “Образование, здравеопазване, социални дейности и младежки политики”, община Бургас. Станко Янев – преподавател в Професионална гимназия по електротехника и електроника “Константин Фотинов”, Бургас сподели вдъхновяващи примери за геймификация в образованието. Участниците, разделени в 11 отбора, започнаха разработката на своите концепции.
Ден 2 – 16 ноември 2024 г.: Разработка и работа в екип
Татяна Шурелова и Божидар Божков (Английска езикова гимназия “Гео Милев”) разказаха на отборите как могат да прилагат геймификация в училищните програми, като дадоха за пример АЕГ „Гео Милев“ Бургас. Гимназията взима участие по проект, чрез който успешно интегрира част от съдържанието на материала по английски език в известната игра „Minecraft”.
Денят беше посветен на интензивна работа по проектите. Менторите Димитър Тодоров (DigiHub), Веселин Стоилов (CEO на StivaSoft и член на УС на ИКТ Клъстер), Кирил Алексиев и Йоана Крумова от Професионална гимназия по електротехника и електроника “Константин Фотинов”, Бургас и Божидар Божков (Английска езикова гимназия “Гео Милев” Бургас) осигуриха експертна помощ, като насочиха участниците в развиването на техните идеи.
Ден 3 – 17 ноември 2024 г.: Презентации и награждаване
Екипите представиха проектите си пред жури, включващо представители на бизнеса, образователния и частния обучителен сектор:
- Доц. д-р Димитър Минчев – БСУ
- Христо Ковачев – CEO на Orbis
- Петър Петров – зам.- директор на ПГЕЕ „Константин Фотинов“
- Христина Тотева – ПР в Телерик Академия
- Божидар Божков – преподавател в Английска езикова гимназия „Гео Милев“
Победители
- Първо място: Отбор GooseSoft с проекта Programingo – Тодор Христов, Калоян Иванов, Калоян Стоянов, Владислав Петров – ученици от ПГЕЕ „Константин Фотинов“, Бургас
- Второ място: Отбор Go6o с проекта GigaLearn – Андрей Димитров, Здравко Желязков, Златко Дамянов – студенти от Бургаски свободен университет.
- Трето място: Отбор Forcefinity с проекта SIVIRO – Лизавета Капуста, Кирил Ибрагимов, Симеон Вангелов, Християн Нефедов – ученици от ППМГ „Акад. Никола Обрешков“, Бургас.
Какво следва?
Отборът, класиран на първо място ще има възможност да представи своя проект на международно ниво в рамките на глобалната платформа DigiEduHack.