Сундар Пичай, изпълнителен директор на Google и Alphabet, обяви миналата седмица, че Google ще инвестира в Италия повече от 900 милиона долара в следващите 5 години, за да ускори цифровата трансформация на страната, включително старта на двата „cloud“ региона, обявени в партньорство с TIM, както и нова инициатива за италианските малки и средни предприятия.
Google is proud to be a partner in Italy's economic recovery. We're investing more than $900M over 5 years to help transform Italian businesses large and small, including the launch of two @GoogleCloud regions in partnership with @TIM_Official. https://t.co/DiVB6sqqNB
— Sundar Pichai (@sundarpichai) July 9, 2020
По време на пандемията Google работи денонощно с правителства от цял свят, включително и с италианското, за да справяне кризата. В Италия, Google работи съвместно с Министерството на здравеопазването и Министерството на образованието като подпомагаше търсенето на важна информация за COVID-19 и позволи на милиони италиански студенти и учители да използват безплатни инструменти за дистанционно обучение, когато училищата бяха затворени.
Google също обяви Italia Digitale, нов план за ускоряване на икономическото възстановяване на страната, предлагайки редица инструменти, обучения и партньорства в подкрепа на бизнеса и търсещите работа. Този нов проект се основава на успеха на предишни инициативи като Crescere и Google Digital Training, които през последните няколко години помогнаха на 500 000 души да получат правилните дигитални умения за разрастване на кариерата или бизнеса си. С новото си начинание Google ще се ангажира да помогне на над 700 хил. малки и средни предприятия и физически лица да се дигитализират, като целта им е да се достигне до над 1 милион до края на 2021 г.
Подобна инициатива Google планира и в Индия. В понеделник Сундар Пичай заяви че, Google смята да инвестира 10 милиарда долара в Индия през следващите пет до седем години, отново за подпомагане на процеса на цифровизация. Това ще стане чрез Фонда за дигитализация на Google за Индия.
Today at #GoogleForIndia we announced a new $10B digitization fund to help accelerate India’s digital economy. We’re proud to support PM @narendramodi’s vision for Digital India – many thanks to Minister @rsprasad & Minister @DrRPNishank for joining us. https://t.co/H0EUFYSD1q
— Sundar Pichai (@sundarpichai) July 13, 2020
Инвестициите ще бъдат съсредоточени в четири области:
- достъп на достъпна информация за всеки индианец на собствен език, независимо дали е хинди, тамил, пенджаби или друг
- изграждането на нови продукти и услуги, които са свързани с уникалните нужди на Индия
- овластяване на бизнеса, докато те продължават се стремят към дигитална трансформация
- използване на технологиите и Изкуствен Интелект за общественото благосъстояние в области като здравеопазването, образованието и селското стопанство
Индия е ключов задграничен пазар за Google. С население от 1,3 милиарда души, се очертава като може би последният голям неизползван пазар за растеж за американски и китайски гиганти. Повече от 500 милиона души в Индия са онлайн днес, а над 450 милиона смартфона са в активна употреба в страната.
Съобщението на Google дойде в момент, в който имаше изгледи Индия да затвори вратите си за китайски фирми. През миналия месец Ню Делхи забрани 59 приложения и услуги, разработени от китайски компании. Сред тях са TikTok на ByteDance, UC браузър на Alibaba Group и WeChat на Tencent. Смята се, че тази забрана би помогнала на американските технологични гиганти да разширят обхвата си в цяла Индия, тъй като са изправени пред по-малка конкуренция.
През април тази година правителството на премиера Нарендра Моди също промени политиката си за преки чуждестранни инвестиции, като изиска от всички съседни страни, включително Китай, с които споделя границата, да искат одобрение от Ню Делхи за бъдещите си сделки.
Google подкрепи също и няколко стартиращи компании в Индия, а през май Financial Times съобщи, че Google е в преговори с Vodafone Idea, вторият по големина телекомуникационен оператор в Индия, за придобиване на 5% дял в компанията. Един от начините, чрез които Google започна да оперира в Индия през 2004 г., за да разшири обхвата си в страната, беше чрез партньорства с местни производители на смартфони за производство и продажба на евтини телефони, които да получават навременни и по-чести актуализации на софтуера.