23 април, 2024

Кристина Желязкова е мениджър екип “ИТ – Анаплан и бизнес анализи” в B EYE. Тя се занимава с управление на екип и консултирането на клиенти. Освен това тя обича да играе билярд и бордови игри с приятели.

Как започва работният ти ден?

Официално със сутрешна среща на екипа, на която дискутираме задачите за деня и оптималното им разпределение. Неофициално – около 30 минути по-рано, в които, докато пътувам си проверявам имейла и графика за деня. Имам щастието офисът ни да е в центъра и стигам доста бързо до работа. Лятото обичам да ходя малко по-рано в офиса и да пия кафе с някой колега на люлките ни на терасата.

Разкажи ни за позицията си?

Позицията ми е Мениджър екип “ИТ – Анаплан и бизнес анализи” и тя съчетава 2 основни аспекта:

  • Първият е управление на екип – имам щастието да работя с мотивирани и интелигентни професионалисти, което е много приятно и удовлетворяващо.
  • Вторият е консултиране на клиенти и разработване на Анаплан модели за тях.

Тази част от работата включва разбиране на бизнеса и техните потребности, както и предлагане и разработване на модели, които имат добавена стойност в различни сфери от дейностите на клиентите ни. Например – изчисляване на бонуси, комисиони и сложни отстъпки по договори; прогнозиране на продажби за бъдещи години с различни сценарии. Работата е динамична, интересна и интелектуално обогатяваща.

Някои проекти включват и активно пътуване извън страната, тъй като клиентите нa B EYE са големи международни компании. 🙂

Как изглежда бюрото ти? Имаш ли нещо по-специално на него, напр. талисмани, специална чаша?

На бюрото ми има сравнително малко неща. По-важните от тях са:

  •         Гумено пате, което ми подсказва.
  •         Снимка от лятно пътуване с колеги – невероятен подарък, който получих след пътешествието. 🙂
  •         Кратка бележка, която ми беше изпратена от самия Chief Planning Officer на Анаплан.
  •         Кактус с мустаци и шапка.
  •         Визитки.
  •         Тетрадка – при толкова технологии, не мога да мисля, ако не си пиша, чертая, драскам…

Какво четеш за разпускане?

Последно се насладих на кратки разкази, написани за вътрешно състезание по случай Деня на народните будители. Понякога преглеждам и книгите във фирмената ни библиотека – в момента съм взела вкъщи „The CIO Paradox“, която породи любопитството ми, но все още не съм намерила време да я прочета. Хубавото е, че всеки от нас може да поиска някоя книга да бъде поръчана и си имаме страница, където споделяме отзиви за прочетеното – така други колеги могат лесно да се ориентират коя книга искат да вземат.

Къде откриваш решение на професионалните си предизвикателства?

При гуменото пате… А когато не помогне – задълбочено мислене и проучване на материята и цялата налична информация в съчетание с консултиране с колеги. Всеки в екипа има своите силни страни и гледаме да ги използваме по начин, по който постигаме повече, отколкото всеки поотделно.

Как се справяш с концентрацията в работна среда?

В повечето случаи задачите ми са разнообразни и доста интересни, което ми поддържа вниманието. В моментите, в които се усещам разсеяна, се възползвам от залите ни за отмора с кратка игра на тенис или някоя електронна игра.

Какви са ти хобитата след работа?

Огромна част от свободното си време прекарвам с колеги, защото са ми и приятели. 🙂 Така например, благодарение на Сашо, разбрах какво е усещането да ходиш по слак лайн (онези ленти, които може би сте виждали опънати между две дървета в парковете), естествено това често е съпроводено с хамак и пикник.

През по-студените дни играя бордови игри или билярд с приятели. А на един зимен тиймбилдинг се научих да карам ски (донякъде) – и това правя от време на време.

Нещо, което не е точно хоби, но намирам за доста разпускащо, е участието ни в различни благотворителни мероприятия и дейности. Например, в началото на годината се включихме в инициативата „Новата гора на София“ – това освен забавно е и полезно, така че поощрявам читателите да се включат в засаждането на дръвчета, ако още не са (а може и да повторят).

Помниш ли първия си работен ден? Как беше интервюто?

Помня, че преди малко повече от 3 години бях на един рожден ден и се опитвах да обясня на една приятелка какво е бизнес интелиджънс и с какво се занимавам. Това случайно породи интереса на непознато момче и от приказка на приказка през идните седмици се запознах с основателя на БИ АЙ и направих една QlikView задача, въпреки твърдото ми убеждение, че няма да си сменя работата… Е, смених я! И открих чара на това да започнеш работа в малка фирма и да си част от разрастването ѝ.

Първият ми работен ден ли – бяха пропуснали да споменат, че офисът ни (тогавашният) е в мазето на бизнес сградата, която бях посещавала (като се замисля има логика – много велики фирми са стартирали така :D). След като ме заведоха до офиса се запознах с целия екип – всички 7 души, които бяха изключително приветливи и отзивчиви. Няколко вълнуващи години по-късно вече сме над 50 човека и имаме офис с гледка към Витоша!

Посещаваш ли технологични събития? Защо според теб са важни?

Последно посетих Anaplan Hub 2018 в Лондон, където ни разкриха много неща, свързани с платформата, които предстои да се случат. Знаейки визията за развитие в бъдеще, се мотивирах още повече и нямам търпение повечето нововъведения да станат реалност. В допълнение, това помага да се подготвим за предстоящите промени в сферата на бизнес моделирането и бизнес планирането.

Тагове: , , , , , ,