Софтуерната компания Adobe официално сключи сделка за придобиване на Figma за рекордните 20 млрд. долара в брой и акции, съобщиха от компанията. Сделката е една от най-мащабните за всички времена в тех индустрията.
Figma постигна уникален ръст по време на пандемията, тъй като голяма част от екипите на технологичните компании работеха отдалечено и трябваше да адаптират своите работни процеси към изцяло онлайн среда. Придобиването от Adobe обаче буди и негативно отношение на част от настоящите потребители на платформата – те са притеснени, че гигантът ще направи промени в начина на работа и ще увеличи цените.
Каква е целта на Figma официално? Нейното желание е да помогне на екипите да си сътрудничат визуално и да създаде дизайн, който е достъпен за всички. Компанията е основана от Дилън Фийлд и Евън Уолъс през 2012 година и е пионер в продуктовия дизайн в мрежата.
Новата комбинирана компания се очаква да има огромна, бързо развиваща се пазарна възможност и способности да генерира значителна стойност за клиентите, акционерите и разбира се – индустрията.
Председателят и главен изпълнителен директор на Adobe, Шантану Нарайен, споделя, че комбинацията от софтуерната компания и стартъп-а, е трансформираща и ще ускори тяхната визия за съвместно творчество.
Очаква се сделката да приключи официално през следващата година. До тогава трябва да премине през необходимите регулаторни проверки, както и през одобрението на акционерите на Figma. Дилън Фийлд ще продължи да е мениджър на компанията, но ще отговаря пред Дейвид Вадхавани, ръководител на бизнеса за дигитални медии на Adobe.