Александър Мамалев има опит на позиции като Senior Account Manager/ Chief Operating Officer и Bid Manager в различни компании. Днес той заема ролята на Deputy VP Sales Administration. Александър завършва бакалавърската си степен във Flagler College, а магистърската – в Cardiff Metropolitan University.
Г-н Мамалев, Вие сте Deputy VP Sales Administration. Като такъв, какви технологии използвате в работното си ежедневие, и кои от тях смятате, че е вероятно да изчезнат в близките 10/20/30 години?
Като всяка международна корпорация, ежедневно ползваме чат, мейл, конферентни срещи, CRM и система за управление на тикети и проекти, както и много други. Това, което ми прави впечатление, е при комуникацията с клиенти масово се предпочитат популярни мобилни апликации, като WhatsApp и др. Вярвам, че употребата им в бъдеще все повече ще се увеличава.
Смятате ли, че функциите на позицията Deputy VP Sales Administration в бъдеще няма да има нужда от човешка ръка, а вместо това функциите ще се изпълняват с помощта на изкуствен интелект?
Много от ежедневните задачи могат да се автоматизират, специално от административна гледна точка, или следване на вътрешни процеси. Въпреки това, нашата работа е предимно с нови или потенциални клиенти. Моят опит на сегашната, както и на предходната ми позиция, показват, че няма два еднакви клиента, нито две еднакви сделки. Тоест, всеки клиент има своите специфични изисквания и срокове, а това изисква различен подход. Не виждам, как това може да се замени с изкуствен интелект.
Кои са технологиите, които променят пазара на ИТ кадри? Какви специалисти вече се търсят и предстои да се търсят през следващите 10 години? Какво е образованието, което бъдещите професии ще изискват и в кои компании ще има необходимост от най-много кадри? Цялото интервю с Александър Мамалев, както и още мнения на водещи експерти от ИТ индустрията в България може да намерите в специалното издание „ИТ Професиите в Бъдещето“.