24 април, 2024

Аделина Недкова е Мениджър Бизнес Развитие в Bianor. Аделина е завършила УНСС със специалност Икономика и международни отношения. Нейният предишен опит като Мениджър на акаунти ѝ помага да управлява съществуващи клиенти и да гарантира, че те остават доволни и позитивни. Това, което Аделина обича в работата си е, че тя има потенциал – намиране на нови клиенти, изграждане на взаимоотношения, създаване на клиенти и най-важното – изграждане на партньорства.

Вие сте Мениджър Бизнес Развитие с повече от 13 години опит в сферата и заемаща лидерски позиции. В компанията сте повече от 9 години. Ще разкажете ли малко повече за вашето професионално развитие?

Благодаря Ви за възможността да споделя! През 2005 г. започнах работа като Account Manager в едно от дъщерните дружества на „Бианор“. Още в самото начало бях впечатлена от хората, които изграждат една компания – преди това имах трудов опит в държавна институция – затова и отликите бяха ясно различими: динамиката, доверието, отговорността, директният обмен на опит с по-старшите във фирмата, споделените ценности в рамките на екипа – всичко това ме накара да се влюбя в духа на „Бианор“. Да, силни думи, но това, според мен е най-важното – човек да се усети принадлежащ на мястото, където отдава голяма част от времето и енергията си. С годините и придобития опит, преминах през различни позиции, присъединих се към компанията-майка, но винаги отговорностите ми останаха свързани най-вече с клиентите на „Бианор“, както е и до момента.

Кои са трите най-важни качества, които един мениджър Бизнес Развитие в успешна софтуерна компания като Bianor трябва да притежава?

Хубаво е, когато нещата могат да бъдат казани кратко, точно и ясно! Преди малко говорих за споделени ценности, затова и трите качества, които ще посоча, са съвсем човешки, приложими навсякъде, но често пъти се оказват и нелеки за изпълнение, ако не са споделени и поддържани в целия екип:

Искреност. Искреността открива пътя за ясна комуникация. Къде можем да бъдем от помощ? Къде можем да придадем стойност? Не само технологично, не само от гледна точка бюджет, но също и по отношение на взаимната нагласа за изграждане на партньорски отношения. Искреността пред себе си, пред клиента и пред екипа помага да се поставят основи на работа, в които всички страни печелят. С годините достигнахме до знанието, че не е нужно на всяка цена да печелим клиент или проект. Искреността е от помощ в началото на изграждането на отношенията с клиентите, но също и в течение на проекта, когато помагаме на клиента да има жива връзка с екипа, проекта, проблемите, които възникват и начините за справяне с тях.

Доверие. Изграждане на доверие с настоящите клиенти – добрата връзка е много повече от възнаграждението по един проект, тя се отплаща многократно, когато е реализиран успешно не само проектът, но и връзката –когато клиентът и екипът са останали доволни, а софтуерното решение, изградено от екипа на „Бианор“, служи на мнозина.

Последователност. Последователността не се ограничава само до това да доставим, каквото сме поели като ангажимент. Особено в работата с брилянтните мозъци на настоящето ни, с хората, които носят енергията на иновацията и промяната – това е ключово – да имаме гъвкава, адаптивна последователност. Това е базата на партньорството. Не е нужно друго вложение в маркетинг, ако фирмата има способността да изгради и поддържа партньорство с настоящите си клиенти. Добрата дума сама си проправя път и носи нови възможности.

„Динамиката в ИТ средите е предопределяща. Това е причината да няма взиране, дали съотборника ти е мъж или жена – важен е приносът: добър отбор, доволен клиент.“

Какво е чувството да си жена на лидерска позиция в Tех сектора, където все още доминиращи са мъжете?

Уточнението „в Тех сектора“ – тук е разковничето. Динамиката в нашите среди е тази, която увлича в стремеж към високо качество, устрем, хъс, постоянно усъвършенстване, а и най-важното: екипност на качеството, лидери на технически екипи, дизайн. Защо е така? Защото те имат уменията, от които съответните екипи се нуждаят. Хармонията в екипа, всъщност, няма как да носи противоречие. Дори бих добавила, че гласът на дамите в екипа ни се търси и се цени високо – особено имайки предвид, че нашият настоящ CTO е дама.

Прочетете цялото интервю с Аделина Недкова и още много други мотивиращи истории за успехи и кариерно израстване на Жените- Лидери в TECH индустрията като се присъедините към общността на DevStyleR от #Тech професионалисти, иноватори и ентусиасти от ТУК.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Nikoleta Yanakieva Editor at DevStyleR International