25 април, 2024

В четвъртък, френските регулаторни органи наложиха глоби на Google и Facebook на обща стойност над 200 милиона евро. Причината за глобата е, че те не са улеснили хората да се откажат от онлайн проследяване, също толкова лесно, колкото е да го приемат.

Разследванията установиха, че макар американските онлайн гиганти да са предоставили на френските потребители един бутон за незабавно приемане на бисквитките, за тях не е имало също толкова лесен начин да откажат. От надзорния орган за защита на личните данни CNIL заявиха, че “за отказ на всички бисквитки са необходими няколко кликвания”.

Според CNIL, посетителите на Facebook, френската начална страница на Google и YouTube са били подтиквани да дадат своето съгласие. Това, обаче, не се е случвало по тяхна воля, което е нарушение на френските правила за защита на данните.

На 150 милиона евро за Google и 60 милиона евро за Facebook се равняват наложените глоби от френският надзорен орган. Дружествата бяха заплашени и от ежедневни санкции в размер на 100 000 евро, ако в рамките на три месеца не улеснят потребителите във Франция да отказват бисквитки.

Facebook, вече преименуван на Meta, сподели, че преразглежда решението и се ангажира да работи с властите. Компанията заяви.

“Нашите механизми за контрол на съгласието за използване на бисквитки осигуряват на хората по-голям контрол върху техните данни, включително ново меню за настройки във Facebook и Instagram, където хората могат да преглеждат и управляват решенията си по всяко време, и ние продължаваме да развиваме и подобряваме тези механизми.”

Google добави:

“Хората ни се доверяват, че зачитаме правото им на неприкосновеност на личния живот и ги пазим в безопасност. Ние разбираме отговорността си да защитим това доверие и се ангажираме с по-нататъшни промени и активна работа с CNIL в светлината на това решение.”

Google, Facebook и регулаторните органи в Европа и САЩ, работят по постепенното премахване на по-сериозните практики за събиране на данни. Това означава, че френското наказание подчертава по-широка промяна в индустрията за цифрова реклама

Google също обяви, че планира постепенно да премахне от своите Chrome браузъри т.нар. бисквитки на трети страни, използвани от рекламодателите, въпреки че все още ще може да проследява потребителите на собствените си услуги.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Special Projects Editor