20 април, 2024

NVIDIA се занимава с проучване на инструменти и начини на разработка за ускоряването и улесняването на изработването на дигитален човек. Така наречените дигитални хора са широко разпространени в медии, филми, 3D игри и прочие – например под формата на герои от видео игра. Процесът за създаването на дигитален човек обаче е изключително трудоемък. Изискват се стотици експерти по домейни, като художници, програмисти и технически художници.

Какво представлява дигиталният човек?

Дигиталните хора са версия на самите нас във виртуалния свят. Още от зората на 3D игрите, Вирчуа Файтър беше сред първите представители на това как 3D героите могат да се борят един с друг. В днешно време, съществуват най-различни игри с 3D герои. Дигиталните хора също биват представяни във филми като “Непобедимите”, където дигиталната форма на Брад Пит е неговата по-възрастна версия. В storytelling-a също се появяват дигитални аватари.

Има три нива на изработка на дигитални хора:

  • Реализъм, сравнен със стилизъм
  • Реално време, сравнено с “офлайн” режим
  • Изкуствен интелект в сравнение с човекоподобни

Създаване на дигитални хора

Има три основни компонента за създаването на дигитален човек:

  • Произвеждане

За произвеждането на дигитален човек, е необходимо екипите да създадат 3D модели, текстури, шейдъри, скелет, облекло, деформация на кожата.

  • Анимация

За анимацията и движението, художниците трябва да разработят физичните елементи на дигиталния човек – от тялото и лицето до косата и облеклото. Този процес обикновено се изразява в комбинация от деформация и симулация с цел достигане до правилното движение за тези части. Има два основни начина, за да се постигне реалистично представяне. Първият е да се анимира на ръка, а вторият – да се използват разнообразни техники за улавяне на данните за движение. Доста често двата процеса се комбинират.

  • Интелект

Изкуственият интелект използва различни подходи за производка. При всеки подход трябва да се изгради характер, базиран на контекста, за да може дигиталният човек да се държи и движи по по-реалистичен начин. Художниците добавят интелект на дигиталните хора чрез двупосочна интеракция.

Всеки глас ще има лице

NVIDIA вярва, че дигиталните хора са нужни на този свят и че един ден всеки от нас ще има своя собствена дигитална версия, било то под формата на стилизиран аватар или друго.

С помощта на NVIDIA Omniverse ще се създаде структура, в която ще съществуват различни видове дигитални хора. Стандартния формат на изработка е чрез използване на Pixar’s Universal Scene Description (USD). Екипът на NVIDIA коментира:

“С времето връзката между нас и дигиталните хора ще се разрасне много повече от това да гледаме кукли на компютъра. Накрая компютърът ще може да чете и комуникира с нас, точно както ние правим помежду си.”

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Editor @ DevStyleR