19 април, 2024

По-бързо. По-лесно. По-удобно. Банките на бъдещето предлагат същите услуги, но по-точно и качествено. Функционират в хармония и докосват потребностите на клиента, щедро залагат на модерни технологии и постоянно въвеждат иновации с една-единствена цел: още по-добро клиентско изживяване. Пандемията със сигурност беше спусъкът, който изстреля реализацията на този процес. Дигиталните банкови услуги и дигиталното управление на личните финанси вече са факт, посещенията в банковия клон са сведени до минимум, а това освен по-безопасно е много по-удобно за потребителя. Банката на бъдещето току-що му спести най-ценния ресурс: неговото време.

НАЙ-ДОБРАТА ДИГИТАЛНА БАНКА В БЪЛГАРИЯ

Тези световни тенденции с пълна сила се проявиха и тук, в България. Пощенска банка успешно се дигитализира и постоянно разчита на иновации, за да предложи още по-добро обслужване. Доказателство за това са двете спечелени награди от престижния международен конкурс World Finance Digital Banking Awards 2020, които наскоро получи: „Най-добра дигитална банка“ и „Най-добро приложение за мобилно банкиране“ за потребителите в България. В хармония с тенденциите от миналата година и като резултат от своята дигитализация, от банката отчитат, че общият дял на направени транзакции в онлайн среда за 2020 г. достига 78% спрямо 22% на извършените в клон. Активните потребители на удостоеното с награда приложение m-Postbank са нараснали с 60%, а общият брой направени трансакции е с ръст 50% спрямо 2019 г. Внушителен ръст от 120% бележат и подадените онлайн заявления за кредит.

РОБОТИТЕ СА ТУК

Във все повече организации по света рутинните процеси се автоматизират чрез RPA технология – със „софтуерни роботи“, които изпълняват задачи автоматично, което увеличава производителността на служителите в пъти. През необичайната 2020 г. Пощенска банка успешно внедри 6 „робота“ в дейността на своята кредитна администрация. Автоматизираха се 20 от традиционните процеси: създаване на документи от шаблони, актуализиране на потребителски профили, въвеждане на данни от фактури, обработване на плащания и много други. Внедряването на роботите позволи на банката да освободи ресурс от над 100 човекодни на месец. Времето за обработка и изпълнение на автоматизираните процеси беше намалено средно с около 80%, а оперативният риск от грешки при ръчни операции се намали от около 5% на практика до нула.

ОНЛАЙН ЦЕНТЪР ЗА ЖИЛИЩНО КРЕДИТИРАНЕ – САМО НА НЯКОЛКО КЛИКА РАЗСТОЯНИЕ

Друга иновация на Пощенска банка, създадена с цел удобство и комфорт за клиентите, е новият онлайн център за жилищно кредитиране. Той намалява необходимостта от посещение на банков клон до абсолютен минимум. Клиентите се консултират с експертите на банката чрез видео връзка в удобно за тях време през целия процес по кандидатстване за жилищен кредит. Получават индивидуалната си оферта, становището за кредит, пазарната оценка на имота и разменят всички необходими документи онлайн, от удобството на дома, офиса, по време на оглед на имот.

ДИГИТАЛНИ ЗОНИ БЕЗ АНАЛОГ

Пощенска банка инвестира в дигитализация на услугите си и в своите клонове и от няколко месеца предлага на клиентите си уникални за българския пазар дигитални зони за експресно банкиране. В тях те се идентифицират с банковата си карта и могат да извършват 90% от операциите, които се предлагат от служителите на банката. Модерните дигитални зони са достъпни и за клиенти на други банки, като за тях са валидни само част от функционалностите.

PREMIUM BANKING

Иновациите и стремежът към постоянно усъвършенстване са в ДНК-то на Пощенска банка. В началото на годината отвориха врати и уникалните Premium Banking центрове за най-високия сегмент клиенти на банката. Те съчетават високотехнологичен дизайн, лукс, уютна конфиденциална обстановка и безкомпромисни стандарти на обслужване, за да създадат ексклузивно клиентско изживяване. Всички клиенти, които ползват услугата Premium Banking, имат възможност да провеждат и видео срещи със своя личен банкер.

КАРТА ЗА НАЙ-ЕЛИТНИТЕ КЛИЕНТИ

За отбрания кръг от своите най-специални клиенти Пощенска банка предложи още една иновация в навечерието на своята 30 годишнина: Mastercard UNIVERSE, първата метална кредитна карта. Зад впечатляващия й дизайн се крие още по-впечатляващ пакет от предимства и привилегии, които идеално се вписват в динамичното ежедневие на модерния човек.

ЕКИП НА БЪДЕЩЕТО

За да бъде на гребена на новото и да предлага обслужване „от бъдещето“, Пощенска банка гради подходяща култура и стимулира екипа си. Във вътрешната инициатива „Идейно“ всеки служител на банката, независимо от своята позиция, може да предложи иновация, която да направи работните процеси и в крайна сметка обслужването още по-добри. Банката наскоро прибави Digital Office към портфолиото си от мобилни приложения, за да осигури на хората си още по-удобна вътрешна комуникация. А тях можете да видите заедно и в извънработно време, въвлечени в различни активности – да бягат в Postbank Business Run, да обновяват екопътека на Витоша, да бъдат ментори на учениците от учебната банка Postbank Next, да играят футбол, баскетбол, тенис на маса или да се спускат по белите писти.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author