25 април, 2024

Equinix, Inc. обяви резултатите от своето годишно глобално проучване. То проследява гледната точка на мениджърите, вземащи решения в ИТ сферата, за най-големите технологични тенденции, които влияят на бизнеса по цял свят, както и ефекта на пандемията от COVID-19 върху плановете за дигитална инфраструктура.

След анкета, направена от 2 600 души, вземащи решения в сферата на ИТ, в различни компании, намиращи се в 26 държави в Северна, Южна и Централна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион, както и район ЕМЕА, включително и на 100 български дигитални експерти, проучването разкрива:

  • 51% от глобалните бизнеси и 50% от бизнесите, анкетирани в България, са променили архитектурата на своята ИТ инфраструктура, за да отговорят на новите работни изисквания в отдалечена или хибридна форма, като технологичните бюджети в глобален мащаб се увеличават, за да ускорят дигиталната трансформация
  • 64% от дигиталните лидери в глобален мащаб вярват, че ще има дългосрочни промени относно това къде и как хората работят в рамките на компаниите, сравнено с 52% от техните колеги в България, които споделят същото виждане
  • Повече от половината (57%) от компаниите в глобален план все още възнамеряват да разширят своя обхват до нови региони, държави или метро зони, въпреки смущенията вследствие на COVID-19, докато 42% от ИТ лидерите в България възнамеряват да направят същото

Дигиталната трансформация в пост-пандемичното бъдеще

Дигитализацията и бизнес инвестициите в дигитална инфраструктура са се увеличили като резултат от COVID-19. 47% от дигиталните лидери, анкетирани в целия свят, казват, че са ускорили своите планове за дигитална трансформация, докато 42% казват, че бюджетите им са били увеличени, за да отговорят на бързия ръст на желанието за дигитализация. В България обаче едва 26% от респондентите казват, че са направили същото и дори по-малко число (20%) са увеличили своите бюджети.

Наблюдава се и значително преразглеждане на ИТ стратегиите, които да отговорят на предизвикателствата, възникнали от пандемията. 6 от 10 души на глобално ниво и малко над половината сред анкетираните в България казват, че са преразгледали своите ИТ стратегии вследствие на COVID 19, a 58% (45% в България) казват, че искат да инвестират в по-гъвкава технология след COVID.

Попитани относно най-големите приоритети в дигиталната стратегия на техните организации, 80% от респондентите посочват дигитализацията на своята ИТ инфраструктура като основен приоритет. 57% казват, че виждат взаимосвързаността като ключов фактор за дигиталната трансформация – с 9% повече сравнено с миналогодишните резултати. Междувременно за компаниите в България основните приоритети са регулаторна съвместимост с изискванията за защита на данните (87%), подобряване на киберсигурността (84%) и повишаване на ефективността (84%).

Опасенията, че пандемията ще спре плановете на компаниите за разгръщане на нови пазари са намалели

  • 57% (но само 42% в България) от бизнесите все още планират да разширят обхвата си до нови региони, държави и метро зони, според анкетираните дигитални лидери.
  • От тези 57% близо две трети (63%) планират да постигнат това виртуално, вместо да инвестират във физическа ИТ инфраструктура. Междувременно 71% от планиращите да достигнат нови пазари в България ще се насочат към виртуални връзки.

Прилагане на взаимосвързаността за повече успехи

 

  • 58% от ИТ лидерите казват, че считат, че взаимосвързаността – директният и частен обмен на данни между организациите, ще им помогне да се справят с предизвикателствата, пред които са изправени, заради COVID-19. В България със същото твърдение са съгласни 41%.

 

  • Тези, които казват, че взаимосвързаността е била ключова за оцеляването на тяхната организация са се увеличили до 50% спрямо 45% през миналата година в глобален мащаб.

Здравко Николов, изпълнителен директор на Equinix България, заяви:

„Според последното проучване по-голямата част (59%) от вземащите решения в ИТ сферата в България определят устойчивостта като едно от основните задвижващи колела в техните организации. Това заедно с тяхното предпочитание към използване на виртуални връзки за достигане до нови региони означава, че Equinix може да подкрепи тяхното развитие по най-добрия възможен начин – подпомагайки въвеждането на облачни решения с Equinix Fabric™ и предлагайки виртуална връзка с някои от най-големите доставчици на облачни услуги чрез Platform Equinix®.”

Глобалният индекс за взаимосвързаност (GXI), 4 издание, пазарно проучване, публикувано наскоро от Equinix, прогнозира, че общият обем на взаимосвързаност – мярката за частна свързаност за обмен на данни между организации, ще достигне 45% среден годишен ръст (CAGR) между 2019 г. и 2023 г. в глобален план. Очакваният ръст е стимулиран от дигиталната трансформация и по-конкретно от по-голямото търсене от страна на компаниите от по-традиционните сектори, които разширяват своята дигитална инфраструктура от централизирани локации до дистрибутирани дигитални (Edge) локации.

“Тъй като дигиталните лидери по света се фокусират върху дигитализиране на своите организации в отговор на предизвикателствата, създадени от пандемията, от това проучване става ясно, че взаимосвързаността е много важна за тази трансформация. Фактът, че над половината от вземащите решения в ИТ сферата в район ЕМЕА казват, че взаимосвързаността ще им помогне да се справят с предизвикателствата, дошли в резултат от COVID-19, a почти половината от тях вярват, че, че тя е ключът към оцеляването на тяхната организация, показва, че взаимосвързаността се е превърнала във важен фактор за бизнеса на много компании. Ние вярваме, че ще продължава да бъде такъв, докато се възстановяваме след тази ужасна пандемия.” споделя Юджийн Берген Хенехауен, президент, ЕМЕА, Equinix

„Дигиталните лидери от цял свят явно вече са работили в посока ускоряване на дигиталната трансформация на техните организации. Това усилие беше допълнително стимулирано от COVID-19, което ясно демонстрират и резултатите от това проучване.“

„Много компании сега инвестират повече в тяхната дигитална инфраструктура, за да могат да възприемат хибридният модел на работа и да са успешни в новите работни условия, в които се намираме. Въпреки препятствията в много сектори, множество организации продължават да разширяват физическия и виртуалния си обхват на нови пазари и региони по света.“

„Нарастващият фокус върху дигитализацията и разширяването на обхвата е една от причините Equinix да продължава да инвестира в собственото си развитие. Завършихме 16 нови разширения през 2020 г. – най-активната ни година за развитие досега, и очакваме да продължаваме да развиваме Platform Equinix, за да подкрепяме нашите клиенти по техния път към дигитална трансформация.“ е мнението на Клер Макланд, старши вицепрезидент „Глобален маркетинг“, Equinix

 

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,