25 април, 2024

Когато екипът е доволен от работата, чувства се добре, оценен и щастлив, разбира се, всички са единодушни, че това е по-добре и по-продуктивно за самия работен процес. Но кой е или кой трябва да е отговорен за това? Това попитахме специалистите, участници в онлайн дискусията на DevStyleR “How to keep software developers happy”, а ето какво споделиха те.

Силвия Куманова, C-Level Business Transformation Consultant и Stress scientist в Somenso, шеговито отговори, че тази персона, разбира се е “мениджърът по щастието” в компанията.

“Ако има компании, които наемат човек с тази длъжност, естествено, всички следва да са щастливи. Но ако не разполагаш с мениджър по щастието или CEO по щастието, то душевното благоденствие на служителите е отговорност на всички. На всеки един член на екипа,” сподели Силвия Куманова.

С коментар се включи и Станко Методиев, CTO в DevriX, според когото, щастието на служителите е свързано с някой, който директно работи с екипa.

При позициите на C ниво, много от специалистите не комуникират ежедневно със служителите. Поради тази причина смятам, че вероятно това е отговорност на директните мениджъри или хора на други позиции, които имат всеки ден контакт с даден екип. Но и аз съм съгласен, че всеки малко или много е отговорен. Важното е да намериш добрия баланс между екип и мениджър и да поддържаш доброто настроение,” сподели Методиев.

Според Добромир Цольов, CEO на Strings IT Recruitment, е важен човекът, който най-напред сформира екипа и го ръководи. В различните огранизации и структури, това е човек, който може да има различно наименование на ролята си – Team Lead, CEO, CTO, HR Manager.

“Определено смятам все пак, че това е точно човекът, който или е създал този екип, или е начело на всички екипи в компанията,” сподели Добромир Цольов.

Яна Илиева, Recruitment and Project Manager в H-Vision сподели, че няма значение каква е позицията на човека. Според нея е въпрос на лидерство да настроиш служителите на определена вълна, но оттам вече е отговорност на всеки да поддържа доброто усещане.

Някой може да не се чувства добре, да е недоволен, но някой трябва да го изслуша и да се опита да помогне. Затова смятам, че щастливата обстановка и въобще, щастливият екип е отговорност на всички участващи в него,” завърши Яна Илиева.

Тагове: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Author