Във времена, когато хората имат толкова много социални ограничения, игрите предлагат общуване, макар и не съвсем реално. Продажбата на игри се увеличава всяка седмица между 40% и 60%, според анализатори от Futuresource. Видеоиграта Eve Online, която е собственост на CCP Games е приемала по 7000 нови акаунта на ден, но след обявяването на пандемията са станали 11 000. Изпълнителният директор Хилмар Петурсон, споделя че играта има много социална тематика и именно на това отдава големия ръст от потребители.
Американската мрежа Verizon също отчете 75% увеличение на трафика в средата на март. Дигитални канал Steam за дистрибуция на видеоигри от Valve предоставя автоматични актуализации на своите игри всяка седмица. Те поставят рекорди с повече от 23,5 милиона играчи по време на пандемията, затова компанията ще актуализира игрите, които са играни най-много само през последните 3 дни. Ако мрежовият трафик в даден район е претоварен е добре да се преустанови връзката със Steam.
Професор Призилски е експериментален психолог и директор на научните изследвания в Оксфорд. Той се занимава се с прилагане на психологически модели и как хората си взаимодействат с виртуалната среда. Той казва: “Хората влизат във гейминг пространство, за да задоволят определени психологически нужди. В такива моменти хората се нуждаят от помощ извън това, което виртуалния свят може да предложи”.
"…in such distressing times, people may need help beyond what virtual worlds can provide. Game companies should… make it easy for troubled gamers to contact support services if needed"
excellent by @chrisbaraniuk https://t.co/6DPQG9uYtP
— Andrew Przybylski (@ShuhBillSkee) April 14, 2020