19 април, 2024

Редица големи компании като Facebook и Google се опитват да разрешат един все по-голям проблем в интернет пространството – филтрирането на фалшивите новини и реклами, свързани с COVID-19. През миналата седмица както Google, така и Twitter смекчиха правилата си за използването на коронавируса като маркетингов инструмент. Според Сара Персонет, отговаряща за връзката и комуникацията с клиентите в Twitter, това решение ще се възприеме добре от потребителите, защото различните брандове и бизнеси ще могат да споделят за начините, по които те допринасят за борбата с кризата и ще поддържат обществото добре информирано. Но отпускането на правилата няма да е абсолютно и ще следва дадени правила. Не всички промотирани публикации ще бъдат допускани наяве, а тези които бъдат, ще трябва да са в две направления: промотиране на това как дадена бизнес практика се е променила и адаптирала вследствие на коронавируса или постове, оказващи подкрепа към служителите и клиентите.

Когато се разяри кризата с коронавируса доста компании реагираха инстинктивно и за да предпазят себе си и потребителите си, блокираха всякакъв вид споменаване на COVID-19. В интернет плъзнаха всякакви реклами на самолечение, народна медицина, маски, дезинфектанки и т.н. Логично, тогава ситуацията бе друга, но крайните мерки не са решение, защото покрай тях компании като Great Harvest Bread Company са били тотално блокирани от своите рекламни кампании в Google Ads. Това е дело на бъг в системата и в продължение на значително време много бизнеси не са могли да прокарат своите реклами.

Но ето, че коронавирусът все още дори не е започнал да затихва и се налага да се привикне с него за още известно време. Следоветелно по-меките мерки за реклами в интернет може би имат резон. Google дори планира да промени своите политики относно политическите реклами, споменаващи COVID-19. „Коронавирусът е важна част от ежедневния политически дебат, следователно планираме да позволим достъп на повече реклами, свързани с него,“ предава говорител на Google през Bloomberg news.

Новият приоритет за компаниите, които имат огромно участие в дигиталната реклама като Google и Facebook става по-комплициран. Те не само ще преразгледат своите правила и ще допуснат COVID-19 реклами, но трябва и постоянно да са нащрек за това, потребителите да не бъдат дезинформирани и подведени.

 

 

Тагове: , , , , ,
Author