19 април, 2024

43 отбора с близо 200 ученици от Технологично училище „Електронни системи“ (ТУЕС) към Технически университет – София вече са се регистрирали за участие в шестия училищен хакатон Hack TUES 6. Тридневното състезание ще се проведе от 12 до 15 март 2020 г. в Лабораторния комплекс на София Тех Парк. Ученици от 8-ми до 12-ти клас ще разработват софтуерни и хардуерни проекти по актуална обществена тема, която ще бъде обявена на 10 март.

Всяка година интересът на учениците от ТУЕС към състезанието расте все повече. През 2020 г. квотата за участващи отбори се запълни за по-малко от 48 часа след отваряне на регистрацията.

Hack TUES е доказателство и за успешно работещия модел на партньорство между бизнеса и образованието. За поредна година водещи технологични компании подкрепят провеждането на ученическото ИТ състезание. През 2020 г. Хакатонът е подкрепен от Experian, SAP, TelebidPro, VMware, Astea Solutions, Kaufland IT Hub, Progress, Scalefocus, Bosch, Creative Assembly Sofia, DevriX, Dopamine, Ubisoft Sofia. В допълнение десетки ИТ професионалисти се включват всяка година в инициативата като ментори на ученически отбори и като участници в журито.

Hack TUES е първият и единствен по рода си хакатон в България, организиран от ученици за ученици. Събитието стартира през 2015 г. като инициатива на ученици от Технологично училище „Електронни системи“ към ТУ – София, като няколко издания по-късно, Hack TUES е вече една от емблематичните трибуни за изява на учениците – както като участници в състезанието, така и като организатори на мащабната проява.

Партньори на събитието са и компаниите Булгед, Domino’s, Комет Електроникс, Cloud Balkan, Galactic Banitsa, Init Lab, IT Step Academy, Ora.pm, Pure Water, Smartcom и София Тех Парк.

Сред отличените проекти в Hack TUES през миналите години са вградено устройство с камера и изкуствен интелект в помощ на незрящите хора, платформа за решаване на геометрични задачи, система за проследяване на автентичността на продукти в търговската мрежа, приложение за резюмиране на текст, използващо невронни мрежи, бот, селектиращ статии според интереса на потребителите, 2D симулация на генетичен алгоритъм. Високи оценки от журито от ИТ професионалисти в изданията на хакатона получиха и проектите: система за отдалечено управление на устройства в дома или офиса през мобилен телефон, рисуващ робот, приложение за рисуване с движения на ръката пред камера, програма, която табулира изсвирена мелодия, мобилни игри и други.

Тагове: , , , , , ,