25 април, 2024

Британската научна компания DataSparQ е намерила решението на един общочовешки проблем, който винаги успява да наруши приятното прекарване на клиентите в баровете.

Предреждането на опашки, умишлено или случайно, забавя както клиентът и поръчката му, така и барманите. Настаналата лудница, в която 10 души, разпределени на два квадратни метра и всеки с подготвени пари, постоянно обърква обслужващия персонал. На кого по-напред да бъде осигурена поръчката? Следователно започва наливане на питиета на случаен принцип.

Решението на DataSparQ е в разработването на AI помощник, който чрез използването на face recognition, номерира последователността на клиентите. По този начин предреждането с лакти става невъзможно, защото на екрана всички ще видят – въпреки че вашият номер е шест, вие сте най-отпред. А това би било и неловко.

Системата работи, като с обикновена web камера се заснема и излъчва на живо случващото се на опашката, а също така се поставя номер над главите на всеки един от редящите се. Друго интересно е, че изкуственият интелект работи и с автоматизирана възрастова проверка, което значи, че ако се усъмни в пълнолетието на някого, може да се изиска преглед на личната карта. Тази информация бива складирана в cloud пространство, което се трие след приключване на работното време на бара, което пък гарантира за липсата на повод за тревоги относно сигурността.

Според справката на DataSparQ, един британец прекарва средно около два месеца от живота си, чакайки на опашката на някой бар. Знаейки тази информация, ако си представим как ни казват “остават ти два месеца”, със сигурност животът ни ще премине на лента… с кадри от различни барове и опашки. Чрез този изкуствен интелект, това време може да бъде намалено значително, съобщават от DataSparQ. Според тях, технологията има възможността да спести времето в опашки на британците, равняващо се на това, което би отнело за наливането на 78 милиона халби.

Необходими са web камера, екран и интернет връзка, а инсталацията струва около 250 долара.

Тагове: , , ,