25 април, 2024

На 22 март ще празнуваме Деня на маратонката. Всеки може да се включи със снимка от офиса си в “Ултра-Мега-Гига-Якото Маратонково предизвикателство“ на DevStyleR. “Денят на маратонката” се организира от Бенефит системс България, а Алиция Любенов, маркетинг мениджър в компанията, разказа защо този петък трябва да обуем спортните обувки и да покажем грижа за физическото си състояние.

Каква е идеята на националната кампания “Ден на маратонката”?

Денят на маратонката е инициатива на Бенефит Системс България за насърчаване на активния и здравословен начин на живот. Кампанията цели да подтикне хората, особено тези, които работят в офис всеки ден, да обърнат внимание на тялото си – да започнат да спортуват и по този начин да се погрижат за здравето си. Може би малко хора знаят, но 68% от българите никога не са спортували. Това води до редица здравословни проблеми. Ние искаме да променим тази статистика и да покажем на хората, че да спортуваш е лесно, достъпно и забавно. Затова на 22 март целта е да обуем спортни обувки и да покажем, че ни е грижа за нашето собствено здраве и че ще се грижим за него не само на този ден, но и след това. Тук бихме искали да призовем и работодателите да насърчат служителите си да подкрепят инициативата, като разрешат обуването на маратонки този петък.

Кой е автор на идеята и кога се случва тя за първи път? За първа година ли се прави у нас? А в световен план?

Кампанията се прави за първа година тук в България и доколкото ни е известно, към този момент няма прецедент в световен мащаб. Като компания, издаваща картите MultiSport, ние разбираме колко важно е да бъдем активни и знаем до какви здравословни усложнения може да доведе липсата на движение. В нашия екип има много спортуващи и помежду си винаги говорим за това от какво имат нужда хората, как да ги мотивираме да спортуват повече. Всъщност така и започна кампанията. Самият „Ден на маратонката“ ще се състои на 22 март, петък и идеята ни е да продължава да се провежда всяка година. Иска ни се това да е ежегодна кампания и всяка година да напомняме на хората колко важен е спортът.

Какво е посланието, което изпращате?

Символ на цялата кампания е маратонката. Символизира това, че разбираме здравословните аспекти на липсата от спорт и това, че ние сами сме отговорни за това да се чувстваме добре и тонизирани. Искаме да покажем, че спортът е неизменна част от ежедневието ни и може да бъде не само много полезно за тялото ни, но и забавно. А когато го практикуваме, се грижим за своето здраве и за нашите близки.

Кой може да се включи?

Буквално всеки. Всеки, който осъзнава, че спортът е здраве, има желание да бъде по-активен и иска да вдъхнови и хората около себе си да спортуват повече. Вече много го направиха – до този момент са ни подкрепили големи български компании, институции, водещи български университети. Радва ни това, че още от първата година има голям интерес към инициативата и компаниите показват загриженост към своите служители. Те искат да им помагат да се чувстват добре не само на работното място, а и извън него.

Какъв е интересът на ИТ компаниите към тази инициатива?

Въпреки факта, че в повечето ИТ компании е прието по-спортното и неофициално облекло на работното място, мога да кажа, че в сектора приемат инициативата много ентусиазирано.

Спецификата на работата на специалистите в тази сфера предполага дълго време работа на компютър и именно затова спортът, и раздвижването като цяло, са изключително важни за хората, работещи в IT средите. Хубавото е, че IT специалистите и техните мениджъри го осъзнават и усещат нуждата от физическо натоварване след края на работния ден. Интерес от технологичните компании към инициативата несъмнено има. Работодателите в тези компании не спират да търсят начини да мотивират и управляват своите таланти, както и да се погрижат за тяхното здраве.

А какъв е интересът на компаниите от технологичния сектор към Мултиспорт картите?

Традиционно работодателите в технологичния сектор са много активни в предлагането на мотивационни решения за своите служители, предвид предизвикателствата, пред които са изправени, за задържане и развитие на талантите си. Радваме се, че все повече компании от най-различни сектори предоставят възможността за спорт и полагат усилия в посока здраве и благосъстояние на служителите си.

Разполагате ли с любопитна статистика?

До момента над 200 компании са заявили, че ще се включат в инициативата. Отделно от това много хора също ще го направят, но какви са резултатите, ще можем да кажем по-ясно след петък. Любопитен е и големият ентусиазъм, с който се приема инициативата и това няма как да не ни радва.

Кои са най-предпочитаните занимания от ползвателите на картата?

Стремим се да предлагаме разнообразие от спортни занимания, за да може всеки да има свобода на избор и да намери най-подходящата активност спрямо личните си предпочитания и възможности. Фитнесът все още държи първо място, но много групови занимания и сезонни активности все повече набират популярност.

Как активният начин на живот подобрява професионалните постижения?

Много просто – спортът е здраве. Физическите упражнения подобряват настроението и самочувствието, помагат за преборването на стреса и повишат нивото на енергията. По този начин се редуцират болничните, избягват се състояния като т.нар. „офис синдром“ и прегряване. Щастливите служители преди всичко са продуктивни служители.

Тагове: , , , , , ,